Homoseksuel

Hej

jeg er en dreng på 15 år og er homoseksuel.

Men hvordan kan jeg få en kæreste eller bare en flirt

jeg har sprunget ud ????

Dreng, 15 år
Svar fra

Børnetelefonen

Hej dreng på 15 år

Hvor er du sej, at du står ved den du er. Og hvor er det godt, at du skriver ind.

Jeg kan godt forstå ønsket om en kæreste, eller bare en flirt. Jeg ved, at der er mange unge, især på din alder, som ønsker det samme. Om de så er til drenge, piger og alt imellem, så har vi mennesker ofte et behov for, at have én at være sammen med og én at være nysgerrig med.

Jeg vil rigtig gerne hjælpe dig, med nogle idéer til, at møde kærligheden eller en flirt.

Desværre er der jo ikke én bestemt opskrift på, hvordan man finder kærligheden. Det kunne være fedt, hvis der var. Så selvom jeg ikke kan sige, præcis hvor meget sukker og mel der skal til i din opskrift, så kan jeg komme med nogle gode råd.

Som i alle opskrifter, er der altid noget man skal forberede før man kan begynde. Sådan tror jeg også på, at det er med kærligheden.

At være sig selv: Det kan være nemmere sagt, end gjort. Med det mener jeg, at du står ved den du er og viser det. Det har jeg på fornemmelsen, at du allerede gør.
At lytte til sig selv: Husk at lytte til dig selv og de fornemmelser du har. Man skal lytte til sine egne grænser. Det er vigtigt, at du ikke gør noget du ikke har lyst til, eller ikke er parat til.
At være åben: Nogle gange, går man rundt med skyklapper på. Det betyder, at man f.eks. kun kigger på én bestemt type. Og så ser man måske ikke ham den søde til højre. Hvis man er åben, kan det være, at det pludselig kommer. Oftest når man mindst venter det.

Nu er du jo en dreng, der allerede tidligt er sprunget du. Det er i sig selv et flot skridt. Men som du måske ved, så er der en del på din alder, der endnu ikke er sikker på deres seksualitet. Nogen er stadig i gang med at eksperimentere, og finde ud af hvad og hvem de er til.

Jo ældre man bliver, jo mere ved folk om, hvem de er og hvad de er til.

Jeg ved ikke om du går på et gymnasium eller noget i den stil? Måske skal du noget nyt efter sommerferien? Jeg ved fra andre, at når de møder nye mennesker - f.eks. efter folkeskolen, så møder de indimellem flere, der ligner én selv, eller som interesserer sig for det samme. Måske vil du møde andre, der også er homoseksuelle. Eller måske en ven eller veninde, som man kan tale godt med det om.

Hvis du før end det, får lyst til at møde andre fyre - f.x gennem dating, så få én ved din side i starten. Det kan være en god ven eller veninde, som kan være en støtte. Det kan også være en fra din familie. De behøver måske ikke at vide alting, men de kan være en backup for dig.

Det som er vigtigt er, at du ikke er alene i det, og at du passer på dig selv. Det kan nemlig gå hurtigt, når man fx. møder nogen over nettet. Og der skal man lige være ekstra forsigtig - som man altid skal.

Derudover, så findes der en rådgivning, der hedder LGBT ungdom. Det er en rådgivning, der bl.a. taler med unge homoseksuelle.

På deres hjemmeside, er der også en brevkasse og de har en café. hvor man kan møde andre. Dem der rådgiver, er andre der har erfaringer med f.eks. at springe ud, finde en fyr og lignende. Du kan ringe til dem hver tirsdag fra 19-21. Ellers kan du kigge på hjemmesiden her: http://lgbtungdom.dk/

Ligesom med opskrifter, så bliver man nogle gange bare nødt til, at prøve sig frem. Nogle gange er kagen for blød, andre gange for hård. Derfor må man prøve igen, indtil at det bliver helt rigtigt. Så man føler sig tilpas, og har det godt der hvor man er.

Nu har du fået lidt tanker og råd til, hvordan du kan undersøge det nærmere. Brug dit mod og din styrke, til at prøve dig frem.

Du skal finde din måde at møde kærligheden på. Og jeg er ikke i tvivl om, at du vil møde den, eller en flirt, i fremtiden.

Kærligste tanker
BørneTelefonen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.