Brev
Har sagt det til hende. Hvad gør jeg nu?
Kære brevkasse
Okay så har sagt til min bedste veninde, som har en kæreste, at jeg elsker hende.
Jeg sagde til hende at jeg ved hun elsker sin kæreste og han elsker hende og jeg vil egentlig gerne bare blive ved med at være bedste venner.
Hun sagde til sidst at jeg måtte love at det hele ikke ændrer noget i vores venskab, og det gjorde jeg.
Det er nu en uge siden og jeg går stadig og tænker på hende hele tiden og det er her at jeg ikke ved hvad jeg skal gøre..
Jeg håber at I kan hjælpe mig 🙁
Hilsen O
Dreng, 15 år

Svar fra
Børnetelefonen
Hej og tak for dit brev.
Jeg kan godt forstå, at du er forvirret og ikke ved hvad du skal gøre. Det var meget modigt af dig, at sige til din veninde at du elsker hende.
Du skriver, at du stadigvæk tænker på hende. Det kan man jo ikke lade være med, når man elsker nogen, så det er helt forståeligt.
I besluttede begge to, at det ikke måtte ændre noget i jeres relation. Er det stadigvæk, sådan du har det? Hvis du føler, at tingerne er ændrede mellem jer, så må du snakke med hende om det. Måske er det svært, helt at undgå at det ændrer en smule lige her i starten. Med tiden, vil det nok blive bedre, hvis I gerne vil bevare venskabet.
Hvordan ville det være, hvis du for en tid, holder en smule afstand fra hende, så du kan få tankerne lidt på afstand? Det hjælper ofte på kærestesorg. Måske kan du fortælle hende, at du lige holder dig lidt væk, for at komme over de værste følelser. Det er okay, at have det sådan. Når det så er blevet bedre, kan I måske ses sammen igen ligesom før.
Når tankerne presser på, kan du måske finde på nogle gode ting, du kan lave, så tankerne kommer lidt væk? Være sammen med nogen venner, høre musik, se en film, spille et spil eller noget andet. Tiden skal nok hjælpe. Du kan også læse mere om kærestesorger her: https://bornetelefonen.dk/k%C3%A6restesorger-5-gode-r%C3%A5d
Jeg håber, at du har fået lidt hjælp.
De bedste hilsner, BørneTelefonen