Brev
Hårde tider :
Hej jeg er en fyr på 14 år. Har et stort problem. Jeg ender tit som pigernes ven, og det pisser mig af når jeg ikke kun vil ha piger, der ser mig som deres søde ven. Det er begyndt at smadre min selvtillid. Selvom jeg er en sød og også ret køn fyr.
Jeg ved ikke om jeg laver fejl, selvom jeg synes jeg gør som alle andre normale drenge. Selvom jeg går i mærke tøj og sådan. Siger de fleste de vil ha en hård type med gangstar tøj, men sådan er jeg altså ikke har prøvet, men det duer bare ikke.
Hvor lang tid skal man skrive/snakke med dem, inden man går hen og bliver bare en ven som de aldrig kunne ha et forhold til. De er vilde med mig men finder altid ud af det for sent. Jeg har brug for råd 🙂 Tak på forhånd
Mvh den 14 årige dreng
Dreng, 14 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære dreng på 14 år,
Tak for dit brev. Det er godt, at du har skrevet. Jeg kan godt læse, at du har brug for råd, som du skriver.
Først vil jeg sige til dig, at det er dejligt, du har venner, og at de er vilde med dig, som du skriver.
Jeg tænker, det er vigtigt, du holder fast i din stil og ikke begynder at være en stil, du ikke er, som feks. gangster. Det ved jeg godt er svært for dig at lade være med lige nu, men hvis man først begynder at ligne eller være noget, man ikke er, så kan man blive helt væk i sig selv. Tit kan man opleve ikke at kunne finde sig selv, hvis man prøver at ligne noget, man ikke er. Måske er det, det som du oplever lidt af nu…
Måske skal du næste gang, du føler mere end bare et venskab til en pige, prøve at lægge op til et forhold, før der er gået for lang tid. Det ved jeg godt kan være svært, og måske kan tanken om at blive afvist være med til, at man holder det på venskabsniveau. Jeg tænker, det er vigtigt, at pigerne kender dine følelser, så I sammen kan se, om I skal være mere end venner. Det er desværre ikke noget, der altid kommer af sig selv, fordi begge parter er lidt generte, og det er helt naturligt at føle sådan.
Du har vist meget mod ved at skrive til os. Jeg håber, at du har lidt mere mod tilbage til at spørge den pige, du næste gang føler er noget for dig. Hvis ikke du lige har modet, kan du starte med at invitere hende i bio, på en cykeltur, i svømmehal eller noget helt andet. Noget hvor du føler dig tryg nok til at spørge, om I skal være kærester.
Du kan altid ringe til BørneTelefonen 116 111, hvor der sidder voksne klare til at snakke med dig.
Kærlig Hilsen
BørneBrevkassen
Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger
Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!
Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?
Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?
Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.
Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.
Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!
Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.