Brev
forvirret.dk
hej brevkasse!
jeg har rigtig mange problemer med min kæreste, men det er egentligt ikke det jeg vil skrive om.
jeg går i 8 klasse og er 15 år. på min skole har jeg en rigtig god ven, men han går kun i 7.. vi kan godt prikke meget til hinanden, og nogen vil mene det går over i flirt… haha.. men i hvertfald så skriver jeg tit om mine problemer med min kæreste, sammen med ham her vennen fra 7. han forstår mig, og prøver altid hjælpe.
men her den anden dag tog det en underlig drejning. jeg skriver om et problem med ham om kæresten, og min ven spørger endda selv lidt indtil det. men da jeg svare skriver han tilbage “ok, men hør her. jeg kan ikke blive ved med at bekymre mig om dit liv” jeg skrev at det skulle han ikke, og hans svar til det var “men det kommer jeg altid til” jeg sagde undskyld og at det ikke var meningen. men han sagde at han syntes vi skulle holde en pause med at skrive sammen, og han ændrede også mit kælenavn til bare line. Jeg blev selvfølgelig mega ked af det og forvirret. jeg svarede “HOLDE EN PAUSE MED VENSKABET?” Og han skrev “nej ik med venskabet”
har så meget respekt for at han siger det; men hvorfor gøre så meget ud af det?han går kun i 7 klasse….? Og henne i skolen ignorere han mig og det mega akavet: vi har altid været useriøse og lidt flirtende….så hvad skete der?? hva skal jeg gøre? savner ham og tror ogs jeg er blevet lidt vild med ham…… min kæreste og jeg er roligt på vej fra hinanden skal lige siges….
Pige, 15 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 15 år.
Jeg synes, at du skal holde fast i, at din ven fra 7.klasse skriver, at han gerne vil blive ved med at være din ven. Vil du kunne skrive til ham, det som du skriver her, at du respekterer ham meget? At venskabet med ham betyder noget for dig?
Du skriver lidt om, at han 'kun' går i 7.klasse og om at I er lidt useriøse og flirtende overfor hinanden. Har han mon overhovedet fornemmelsen af, at du kommer til at savne ham, og at du tror, at du er blevet lidt vild med ham?
Jeg tænker, at du skal blive klar over med dig selv, om du vil droppe din kæreste. Og så skal du finde ud af, om du kan skrive til din ven fra 7., at han er betydningsfuld for dig. Måske skal du bare i første omgang skrive til ham, at du har overvejet at gøre det forbi med din kæreste, og at du godt kan forstå, hvis han er træt af at høre om alle dine problemer. Og så kan du jo begynde at spørge lidt til, hvordan han går og har det. Det lyder som om jeres brevskriverier har handlet mest om dig og dine følelser. Hvis du viser interesse for ham, vil han måske turde fortælle dig, hvis han har følelser for dig. Det er jo svært for ham, så længe du er kæreste med en anden.
Jeg kan godt forstå, at det er lidt mærkeligt for dig, at din ven ignorerer dig i skolen. Men måske passer han bare lidt på sig selv? Kunne du gå hen til ham i skolen og vise ham  (og alle de andre), at I to er venner. Giv ham et kram eller snakke med ham, så alle kan se, at du gerne vil være ven med ham. Han virker som en rigtig sød fyr og det er helt ok at være ven med en fra klassen under.
Jeg håber, at I finder hinanden igen og kan få glæde af jeres venskab. Og så kan det måske udvikle sig til noget mere, hvis I sammen finder ud af det.
Mange hilsner fra Børnetelefonen.