Brev
forhold til min bonusmors nevø?
Hej børnetelefonen.
Jeg er en pige på snart 15 år.
For tre år siden blev mine forældre skilt, og ikke så lang tid efter fik min far en ny kæreste som btw er ret fantastisk. jeg har altid haft et godt forhold til hendes nevø som jeg i dette brev vil kalde for (D). Han fyldte 17 i år og (D) og jeg har det altid sjovt sammen og kommer rigtig godt ud af det med hinanden.
Jeg har altid syntes at han var ret sød osv.. men forrige gang vi var sammen der hang vi ret meget op og ned ad hinanden, holdte lidt i hånd osv.. Nu er jeg lige kommet hjem efter at have været sammen med ham i to-tre dage og vi blev ret intense, kyssede osv..
Det skal lige siges at selvom han er 17 så er han overhovedet ikke ligesom så mange andre i den alder og for nogle uger siden troede jeg faktisk bare at han var sådan stille og rolig, lidt mors dreng (ikke at der er noget galt i det!) Men han viste sig at være en helt anden person og kun jeg vidste til den person, han fortalte mig ting han ikke havde sagt til nogen før.
Nå men vi er jo så begyndt at kysse lidt og han er begyndt at være virkelig sød og kærlig overfor mig. Jeg kan godt lide ham. virkelig. Han er bare sådan en person man har lyst til at blive ved når han holder om en.
Men selvom jeg kan lide ham, og jeg tænker han os kan lide mig, er det så forkert at have et forhold til ham? altså der er ingen der kender til os og jeg ved ikke om det er mærkeligt eller forkert… altså han er jo min bonusmors nevø men vi er ikke som sådan realeret osv… er bare så forvirret….
Pige, 15 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 15
Hvor lyder det dejligt og spændende. Du har fundet en fyr, som gør dig glad, tryg, som du har lyst til at kysse på og en som du har lyst til at lære bedre at kende.
Jeg kan sagtens forstå, at du bliver lidt usikker på, hvad din bonusmor og andre vil sige til det. Det er helt normalt, at man lige stopper op og gør sig nogle tanker om, hvad familie og venner vil sige til den fyr, man nu er blevet vild med - for om vi vil det eller ej, så har det en betydning, hvad forældre og venner siger.
Men det lyder til at det stadig er ret nyt mellem jer, så indtil videre synes jeg bare at I skal nyde hinandens selskab og se, hvor det førerhen. Hvis det så begynder at blive seriøst, så synes jeg at i begge skal fortælle det til din bonusmor.
Der er intet forkert i at have fundet sammen med sin bonusmors nevø. Men det er nok vigtigt at I fortæller din bonusmor om det, når I er klar. Det er bedre, at hun hører det fra jer selv og ikke fra andre - eller måske selv opdager det. Og hvis det er svært at sige, så kan man også sms'e - det gør det sommetider lidt mindre svært.
Kærlig Hilsen
BørneTelefonen