Brev
Forelsket
Jeg er en pige på 15 år som er smadder forelsket i den her super søde dreng som er 16 år..
Han er ofte hjælpetræner på det hold jeg træner min sport på, og jeg har altid haft et crush på ham. For et par måneder siden var vi så til noget hygge-halløj i vores trænings-klub hvor vi begge fik lidt at drikke. Hvilket resulterede i at vi snakkede rigtig meget sammen, og vi kyssede!
Han tog med mig hjem og så faldte vi i søvn sammen i min seng (vi havde ikke sex eller noget, men vi puttede og kyssede, hvilket var helt vildt hyggeligt). Efter det skrev han tak for igår osv, og vi skrev lidt sammen.. og ellers har vi ikke sådan skrevet mega meget sammen. Men vi ser ofte hinanden når vi er til træning, og jeg har på fornemmelsen at vi har en eller anden form for kemi, men jeg er rigtig genert og det har jeg på fornemmelsen han også er.
Jeg er helt vildt forelsket i ham, og har utrolig mange følelser for ham.. og jeg ved ikke om han har det på samme måde som mig? Men den måde vi kigger på hinanden på, kunne måske godt tyde på noget?
Jeg ved det virkelig ikke.. og jeg vil rigtig gerne finde ud af det. Jeg kunne godt se mig og ham som kærester og jeg tænker heletiden tilbage på den aften og savner det lidt.. Så jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre..
Jeg ved ikke hvordan jeg skal få ham fortalt at jeg faktisk rigtig godt kan li ham, for vi er ikke sammen i ”fritiden” udover træning, og det ville bare være monster akavet at skrive til ham hvis han nu ikke føler det samme.. så vil jeg synes det ville være forfærdeligt pinligt og akavet i mellem os til træning osv..
hvad skal jeg dog gøre?
knus en håbløs forelsket pige
Pige, 15 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 15 år.
Hvor er det bare dejligt, at du har mødt en fyr som du kan se dig selv sammen med som kærester.
Det lyder til, at du allerede har gjort dig rigtig mange gode overvejelser om hvordan og hvornår næste skridt kan tages. Jeg kan forstå, at I allerede har haft en dejlig aften som endte med både kys og kram.
Nu hvor i både har kysset og efterfølgende skrevet sammen, tænker jeg at der er gode chancer for, at han også synes rigtig godt om dig. Jeg kan godt forstå, at du er bange for, at det bliver akavet, hvis ikke han føler det samme. Men, nogle gange kan det være godt, at tage chancer. Måske han går rundt med de samme tanker og heller ikke tør, at spørge dig?
Jeg lever selv efter et motto der hedder: "Hvor intet vover, intet vinder". Nogle gange bliver man nød til, at vove sig ud på usikker grund, hvis man vil gå efter noget særligt også selvom, at der er en chance for, at følelserne ikke er gengældte. Måske du kunne starte med, at invitere ham i biografen eller noget andet? Så kan du se, hvad han siger til det.
Måske kan det også være sådan i jeres klub, at man som hjælpetræner ikke må være kæreste med dem man træner?  Nogle klubber har nemlig regler og for de unge hjælpetrænere under 18 år. Hvis der er lavet regler for det i jeres klub, kan det også være derfor, at han ikke henvender sig direkte til dig. Måske kan du undersøge det eller spørge ham.
Jeg ønsker dig al mulig held og lykke, jeg håber du kunne bruge mine råd.
Mange hilsner fra
BørneTelefonen