Brev
Forelsket
Kære bb.
Jeg er en pige på 11 år der har et crush på en af drengene fra min parallel klasse.
Jeg ved ikke helt om jeg er forelsket eller ej. Han er rigtig sød og sjov. Jeg bliver lidt genert når jeg er omkring ham, og får lyst til at kigge på ham og være hvor han er.
Jeg ved bare ikke om jeg er forelsket eller ej.
Kan i hjælpe mig?
Pige, 11 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 11 år Tak for dit brev. Jeg synes, at det lyder dejligt du har et crush på en af drengene fra din parallelklasse. Det er ikke altid til at vide om man er forelsket eller ej. Nogle gange kan et crush udvikle sig til, at man bliver forelsket og nogle gange går det væk igen inden man bliver forelsket. Måske kunne du prøve at lære drengen fra din parallelklasse lidt bedre at kende, så kan du se om det udvikler sig til, at du bliver forelsket i ham eller om du bare synes, at han er en sød ven? Både når man har et crush og når man er forelsket, er det meget normalt at blive lidt genert, og det kan kilde i maven, når man kigger på den som man synes er sød. Det er en rigtig dejlig følelse, men nogle gange kan det også gøre det lidt svært, fordi man kan have svært ved at snakke med den, man synes er sød. Er det mon også sådan for dig? Når man har et crush på en eller måske er forelsket, er det altid en god idé at prøve at komme i kontakt med personen. Nu ved jeg jo ikke, hvor du møder ham fra din parallelklasse, men måske du kunne lave nogle af de samme ting, som han laver i frikvartererne, hvis det er der, du ser ham? Hvis han for eksempel spiller boldspil i frikvarteret, kunne du også spille boldspil sammen med ham og hans venner? På den måde er det lidt nemmere at komme i snak med ham og lidt nemmere at lære ham at kende. Samtidig opdager han måske også, hvor sød du er, hvis han ikke allerede ved det i forvejen. Hvis du finder ud af, at du er forelsket i drengen fra din parallelklasse, er der nogle scoretips på BørneTelefonens hjemmeside som du måske kan bruge. Du kan finde dem her: http://www.bornetelefonen.dk/Temaer/Sex-og-seksualitet/Vaerktojskassen/scoretips.aspx. Jeg håber, at du kan bruge mit svar, selvom jeg ikke helt kan svare på, hvorvidt du er forelsket eller ej i drengen fra din parallelklasse. Du er også altid velkommen til at ringe ind til BørneTelefonen på 116 111, hvis du har lyst til at tale mere om det eller måske noget helt andet. Mange hilsner BørneTelefonen