Brev
Forelskelse.
Hej børnebervkassen.
Jeg er en pige der er forelsket i en dreng.
Jeg har lagt mærke til at han kigger på mig og det siger mine veninder også.
Men der er bare et problem, det er at jeg ikke snakker med ham. jeg ved ikke hvad jeg skal sige til ham eller hvad jeg skal gøre.
Jeg har virkelig brug for hjælp.
Jeg kan ikke lade vær med at tænke på ham og kan ikke lade vær med at snakke om ham.
Knus
Den forelskede
Pige, 15 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 15 år. Tak for dit brev herind til, hvor du fortæller om dine følelser for en dreng, og fortæller om at du er i tvivl om, hvordan du skal komme i kontakt med ham. Det er nogle gange en rigtigt stor udfordring at finde mod til at tage kontakt en man er forelsket i. Måske kender du til sommerfugle i maven, jeg ved at mange har sådan en oplevelse. Hvis I går på samme skole eller måske oveni købet i samme klasse, møder I måske hinanden flere gange om dagen. Kan du prøve at få øjenkontakt med ham, måske give ham et sødt smil..? Alt efter hvordan han reagerer, er det så en mulighed at hilse på ham.. med et lille 'hej' eller et lille vink? Når dine veninder fortæller, at han kikker på dig, har du så tænkt over om det ikke er et tegn på, at han gerne vil i kontakt med dig..? Hvordan mon det vil være for ham, at skulle få kontakt med dig, hvis du sidder sammen med alle dine veninder…? Jeg tænker det vil kræve mere mod af ham, end hvis du hilser på ham når du er alene, mon ikk'…?Jeg ved ikke om du kender til vores tema om kærlighed på vores hjemmeside…? Det er et helt tema omkring forelskelse, og hvis du ser på linket er der en række scoretips - mon det er noget for dig?  http://www.bornsvilkar.dk/BorneTelefonen/Temaer/Sex-og-seksualitet/Vaerktojskassen/scoretips.aspx
Måske har du lyst til at vende dine følelser med en af rådgiverne på BørneTelefonen, så er du velkommen til at  ringe eller sms'e ind på 116111 - er det en mulighed for dig? Mange kærlige hilsner BørneTelefonen