forelskelse

hej jeg en pige på 15 og jeg kan virkelig godt lide den her dreng. har kunne lide ham i en lang periode og han ved det godt.

men han gider ikke mig… han er meget svær når det gælder følelser og er meget langsommere end mig til at få dem. og jeg ved snart ikke mere hvad jeg skal gøre og sige til ham for at han bliver min. HJÆLP

Pige, 15 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære pige på 15 år

Tillykke med at være forelsket. Det kan være noget af det mest fantastiske, men det kan også være svært som her.

Når man får et crush på en person eller bliver forelsket, kan det føles svært at få fat på den person, som man tænker på. Derfor kan det være en god ide at lave noget sammen – sport, gruppearbejde eller andre ting, så du kommer tættere på den person, du har i tankerne.

Hvilke ting kan du komme i tanke om, som bringer dig tættere på ham?

En forelskelse og kærlighed er lidt som en dans. Man tager et trin, ser hvad den anden gør, tager et trin mere, ser hvad der sker, og så videre.

Jeg ved ikke, hvor meget du har fortalt ham. Det kan være, du kan afsløre, at du har det virkeligt rart sammen med ham, at du glæder dig til at se ham, at du savner ham.

Og så se, hvordan han reagerer. Nogle personer er svære at komme ind på, ikke fordi de ikke vil, men fordi de selv kan have svært ved at tro på, at man kan blive forelsket i dem.

Så selvom han føles afvisende først kan det være et forsøg værd at prøve. Og så se hvad han gør. Mærk efter hvordan han reagerer. Hvis han igen virker positiv og måske også siger noget positivt til dig, så kan du tage et skridt til… på den måde kan man nærme sig hinanden.

Når man går ind i forelskelsesdansen er de små skridt vigtige, for selv hvis han ikke er interesseret, så kan man stadig beholde venskabet uden det bliver akavet.

Vi har samlet en masse gode råd om kærlighed, som du finder links til under svaret her.

Du er selvfølgelig altid velkommen til at skrive til os eller ringe på 116111.

Held og lykke med dansen

Kærlig hilsen BørneTelefonen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.