Brev
Flirt
Hej brevkasse
Jeg har en lille flirt med en fra en klasse over mig, på snapchat. Det har vi haft længe.
Jeg ville rigtigt gerne lære hende bedre at kende.
Hun siger, at jeg skal vise lidt mere, at jeg godt kan lide hende. Men ved ikke hvordan jeg skal vise det.
Har før stillet jer et spørgsmål lignende. Men i henviste bare til nogen svar fra andre spørgsmål.
Vil ik være søde at svare mig.
Har seriøst brug for hjælp
!!!!
Dreng, 15 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære dreng på 15 år.
Jeg kan godt forstå det gør dig frustreret, når man er glad for en pige, men ikke ved hvad man skal gøre.
Det at I allerede er gang i en flirt over snapchat, er en god start. Det viser jo også, at din veninde er interesseret.
Din veninde siger, at du skal vise mere af dig selv. Hvis hun mener, at du fysisk skal vise mere af dig selv - tage noget tøj af? Så mener jeg ikke, at du skal gå med på det!
Hvis hun mener, at du skal vise mere, at du kan lide hende - så har jeg et par idéer. Samtidig vil jeg også sige, at måske skal hun også selv mere på banen. I er jo to i dette.
For at vise hende hvem du er, kunne det måske være en ide, at I møde og måske tager en tur i biografen. Så er det kun jer to, og det kunne jo være muligt at have øjenkontakt eller holde lidt i hånden, men I ser filmen.
Du kunne også invitere hende til en gå-tur, måske en lille picnic med lidt at spise og drikke. Eller måske mødes hjemme hos en af jer eller en på café. Der er måske nogle steder i nærheden, du synes er oplagte til at I kan vise hinanden, at I godt kan lide hinanden?
Det at lære hinanden at kende kan nogen gange være nemmere, hvis man har nogle fælles oplevelser sammen. For så har man noget man kan snakke om.
Det kunne være en idé at kigge på vores gode råd her: https://bornetelefonen.dk/tema/forelskelse
Jeg håber, mine idéer har givet dig mod på at du og din veninde kan lære hinanden mere at kende. Hun lyder til at betyde meget for dig.
Nogen gange skal man bare kaste sig ud i det.
At du skriver herind viser jo, at du vil det rigtig meget. Det skulle din veninde bare vide. Så ville hun da slet ikke være i tvivl om, hvad hun betyder for dig.
Kærlig hilsen
BørneTelefonen