Brev
En Håbløs situation
Køre BB
jeg er en 15 årig pige som har en rigtig dejlig kærste på 14 år. Bare lidt nedern at vi bor i hver vores del af Danmark. Ca 1 gang om måneden er han på weekend hos sin mor, og så plejer vi at være sammen når han er på besøg hos sin mor.
Men problemet skete sidste gang han var over og besøge mig. Vi var blevet ret fude og vi sad og spilede Poker, men så tabte han og så kom han til at slå mig. han løb så væk og dagen efter fik jeg en sms hvor der stod undskyld, men nu kan jeg ikke få fat i ham. han svare ikke på mine beskeder og han besvare ikke mine opkald. Jeg tror han er rigtig ked af det.
Jeg er ikke sur på ham for vi var jo ret fulde den aften. Men jeg vil bare ikke miste ham på grund af det der skete den aften. Men jeg kan ikke bare gå hen og banke på hans dør, for som jeg sagde tidligere vi bor i hver vores del af Danmark. Pease hjælp mig.
Pige, 15 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 15 år.
Tak for dit brev. Jeg er glad for, at du har skrevet ind til os, for jeg kan godt forstå du er ked af det der skete mellem dig og din kæreste, og at du nu ikke kan få fat i ham og få snakket om det.
Du skriver i dit brev, at din kæreste er kommet til at slå dig en dag, hvor I var fulde. Nu ved jeg jo ikke, hvordan det skete, men jeg er nødt til at fortælle dig, at det er ret alvorligt, hvis man har en kæreste der slår! Du skriver godt nok, at han kom til det, og som sagt ved jeg ikke, hvordan det skete, det kan jo være at han slog ud med armene og kom til at ramme dig. Men hvordan har du det med, at han kom til at slå dig..?
Jeg kan godt forstå, at du ikke synes det er rart, at du ikke kan få fat i ham. Tror du, at det kan være en mulighed at skrive et brev til ham..? Så kan du jo fortælle ham om alle dine tanker, dine følelser og måske at du har skrevet ind til os for at få hjælp..?
Hvis du har brug for det, er du også meget velkommen til at ringe ind til BørneTelefonen på 116 111, eller måske foreslå ham at han ringer ind, hvis han har lyst til at snakke det hele igennem med en voksen, som gerne vil lytte og hjælpe..? Du er også altid velkommen til at skrive herind igen.
De bedste hilsner
BørneBrevkassen
Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger
Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!
Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?
Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?
Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.
Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.
Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!
Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.