Brev
Biseksuel, hvad skal jeg gøre
Hej med dig der læser dette.
Jeg er 14 år, og jeg kan blive forelsket i drenge og piger. Mit problem er ikke at jeg er bange for at springe ud, det har jeg gjort (til min familie), og mine tætteste venner.
Mit problem er at jeg er forelsket i en dreng, og i det her tilfælde betyder ‘forelsket’ ikke at jeg har et crush på ham, mere end det. Jeg tænker på ham heletiden, og drømmer om ham på den romantiske måde og nogle gange den sexuale måde. Jeg snakker overhovedet ikke med ham, jeg har ingen kontakt til ham. Intet. og alligevel elsker jeg ham, men jeg ved ikke om han føler det samme for mig, og om han er til drenge.
Jeg er den eneste der er springet ud på min årgang, eller springet ud til nogle mennesker, og ja det er mit problem, jeg ved ikke om han er til drenge, og/eller mig
Mvh. drengen der føler sig lidt ekstra bøsse idag <3
Dreng, 14 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære dreng på 14 år
Mange tak for dit fine brev.
Du er blevet helt vild med en anden dreng og kan slet ikke stoppe med at drømme om ham, og tænke på ham på alle mulige måder. Du ved bare ikke om han er til drenge og hvad han synes om dig. Det er en følelse mange piger og drenge kender til.
Først vil jeg fortælle dig, at jeg kan mærke du er en dreng, der tør stå ved dig selv. Du er allerede “sprunget ud” overfor din familie og dine tætte venner. Det synes jeg er rigtig modigt og det mod kommer du til at få brug for snart igen.
Du virker afklaret i forhold til at være sprunget ud, derfor vil mit råd til dig handle mere om dig og ham, du føler dig forelsket i.
Du skriver, at du ingen kontakt har til ham. Det bliver du nødt til at lave om på, hvis du skal finde ud af mere om ham. Jeg vil foreslå dig, at du sætter dig et lille mål for, hvad du kan gøre for at komme lidt i kontakt med ham.
Når du får kontakt med ham vil du også bedre kunne mærke om forelskelsen er “ægte” eller om den er en drøm og fantasi du har fået lavet i dit eget hoved. Men du tænker hele tiden på ham, og derfor synes jeg det er nu, du skal prøve at finde en stille og rolig måde at tage kontakt på.
Jeg ved ikke noget om, hvor godt du kender ham, og hvor I evt ses – så derfor foreslår jeg, at du vælger en af dine tætte venner eller en fra familien, som du kan stole på, så I sammen kan få talt det igennem og få lavet en slags “plan”.
Det kunne f.eks være en besked på facebook, eller hvad du synes passer bedst.
Når du og drengen har fået en tættere kontakt, kommer du også til at vide mere om ham og mærke mere om han også er interesseret i dig på den måde.
Det bliver spændende, hvad der kommer til at ske. Jeg fornemmer. at du er en dreng, der står ved dig selv som du er, og godt kan finde modet frem.
Jeg ved det kan føles rigtig svært at skulle tage kontakten, når du går rundt med alle de følelser – men jeg tror du kan finde modet frem.  Lad første lille skridt være at skabe kontakt. Måske lærer du ham lidt bedre at kende.
Jeg vil ønske dig rigtig meget held og lykke med din lille mission. Husk at du altid er velkommen til at kontakte os igen.
Kærlige tanker fra BørneTelefonen