Brev
At være bange for et nej.
Hej BB,
jeg er 12 år og går i 6. klasse.
Jeg har kendt en rigtig sød pige helt fra børnehaven og hun har startede i min klasse, og jeg kan rigtig godt lide hende,
vi har nu været kærester i 3 måneder og jeg har lyst til at tage et skridt længere, (sex)
jeg ved godt at man skal være 15, men nu hvor vi begge to bare er 12 kan der ikke forekomme nogen straf.
Vi har snakket lidt om det, men jeg er bare VIRKELIG bange for et nej.
Hvad skal jeg gøre?
Bare spørge og tage konsikvensen?
Jeg ville græde mig selv ihjel hvis hun gik fra mig!!
Dreng, 12 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære Dreng på 12 år
Det er ikke altid nemt at vide, hvad der er bedst at gøre. Mon din tvivl er tegn på, at du tænker, at hun ikke har det på samme måde, som dig? Selvom du er meget glad for din kæreste og kan mærke lysten til at tage et skridt mere (sex), så skal I begge være enige om det. De fleste unge er omkring 16 år, når de har sex første gang. Det kan måske vise lidt, at det er ok  at vente med sex. Og kysse og kæle i noget tid endnu.
Det er vigtigt, at I får talt om, hvordan I er kærester. Hvis du forventer, at I skal have sex og hun slet ikke tænker på sex, så kan det være svært for jer begge.
Jeg vil også sige til dig, at inden man har sex er der nogle ting, der skal være på plads. Det er at tale om, hvad man mener med at have sex. Det kan være forskelligt. Og skal man have sex, skal man også beskytte sig mod graviditet. I skal bruge kondom. Det skal man for, at din kæreste ikke bliver gravid. For det er meget tidligt at få børn, når man selv stadig er barn.
Derfor vil jeg også anbefale at få en snak med en af dine forældre eller en anden voksen, du kan snakke med. Hvad mon de vil råde dig til og give dig af gode råd?
Det kan også være, at du vil snakke med os på 116111 eller læse mere på rådgivningen www.privatsnak.dk
Kærlig hilsen
BørneTelefonen