Spørgelsmål

Hej BB
Jeg er en 12 årige dreng som er virkelig glad og jeg er i rigtig godt humør…

Men jeg har bare et spørgelsmål….

Det er at min familie har arveligt Kolesterol og jeg tænker ikke på det så meget

men hvor gammel skal man være og er det noget man skal være bange for

Mvh en 12 årige glad dreng 🙂

Dreng, 12 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære Dreng på 12 år.

Hvor er det godt at høre, at du er en dreng der er glad og i godt humør.

Jeg kan godt forstå, at du tænker over, om arvelig kolesterol er noget du skal være bange for, når det er i din familie. Så det er rigtigt godt at du skriver, for det er vigtigt man har den nødvendige viden, ellers kan man godt gå hen og blive bange og nervøs.

Til en start, vil jeg foreslå dig, at du taler med dine forældre om din bekymring, og at du har brug for noget mere viden om arvelighed og kolesterol. Måske kan du foreslå, at I kan gå sammen til lægen. Lægen vil kunne fortælle dig, mere nøjagtigt om der er noget du skal være særlig opmærksom på, hvor gammel man skal være, hvad man selv kan gøre osv.

Kærlig hilsen BørneTelefonen

Hvordan har du det i din familie?

hvordan har du det med din familie?

Føler du dig udenfor? Kommer du tit op at skændes med dine forældre? Er det svært med dine søskende?

Klik dig videre her og få gode råd til, hvordan du kan få det bedre i familien.