Brev
Pigen på 20 år 😊
Kære brevkasse.
Jeg vil være 100% ærlig få det jeg skrive i Mit brev da jeg skulle spiser morgenmad Lidt i 9.00 så sket der det som ikke må sker, mig og min lillebror vi spiser morgenmad sammen og det plejer jeg normalt ikke, Jeg vil lige undestig at jeg bedre min bror som ser på computer med højt Lyder at gå ind i stue Fordi jeg skulle lige til at Rydder op i vores køkken, Og han sige Nej Tak så det er der var konflikt starter hvor min brors far starter med at skæld mig ud over sige nå ting som ikke var super god, Jeg sade da også nogle tinge vil jeg Understig,
jeg vil også lige være 100% ærlig over at jeg har et Handicap og der har svært ved at Lytte til hvad der blive Sagt, og Jeg har også lidt svært at forstå andre mennesker, og Forstå at vi er forskellig, jeg har da også meget svært at Acceptere på det der er vigtigt, men nu vil jeg også lige Fortæller at der er lige pænt mange tinge der flyd op i Mit hoved jeg blive bort viser fra Den skolen jeg gik på og siden sidst og har bare været hjemme siden da,
Jeg bor med nogle helet normalt, Famile altså pljerfamile som ikke Kan acceptere Mig får den Jeg er hvad skal jeg gør Jeg Elsker dem meget højt , men er det Min Skyld at de ikke Elsker mig som jeg elsker dem Jeg ved Slet slet Ikke ved hvad jeg skal gør med mig selv virket,
Jeg glemt at sige at jeg blive bort viser fra den skolen og der Fra skal jeg starter på en Helet Nye Skolen. Den Føste August og jeg glæder mig helet helet vider Meget. Jeg elsker mine pljerfamile, men jeg tror ikke at de Elsker mig som jeg gør, men Jeg er jeg, jeg følg bare at det er mine pljerfamile der skal arbejde på noget får jeg er jeg bare vi er forskelig og Sådan er det bare jeg blive ikke dårlig til noget bare Fordi jeg er handicap Jeg kan mange ting Alligevel Så Jeg er Mega Meget solgt den Jeg er.
Kærlig hilsen. Med mange problem. 😁
Pige, 19 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 19 år,
Tak for dit brev.
Jeg kan godt forstå du kan føle dig frustreret og at det hele kan være svært. Det lyder også som om, det kan være svært at løse konflikterne med din lillebror og hans far. Men det kan hjælpe at man taler til hinanden på en god og rolig måde. Og nogen gange kan det tage lidt tid, før de andre forstår det og gør hvad man spørger eller beder dem om. Tålmodighed kan være rigtig godt, så det ikke bliver til et skænderi.
Du skriver du har et handicap, med at have svært ved at lytte og accepterer vi er forskellige, godt du er opmærksom på dette, det vil også hjælpe dig med fremtidige konflikter, hvis de skulle opstå. Måske kunne det hjælpe, hvis du også kunne sige det til din lillebror og hans far, så de kan hjælpe med, at I ikke kommer til at skændes. Måske er der bare brug for lidt mere tid til at tænke situationen igennem?
Jeg synes det er super flot, du skriver ind til os om problemerne der hjemme. Det lyder som om, du er en pige, som ved hvad hun vil – det er godt!
Det lyder også rigtig spændende med den nye skole til august, jeg håber at, det bliver en god ny start for dig. Måske du på den nye skole får nogle gode ting du kan bruge i din dagligdag, som vil hjælpe dig med at få styr på det der fylder i dit hoved.
Du skriver du er i plejefamilie, er det hele døgnet du er det? Og så er du hjemme ved dine forældre i weekenderne?
Det er godt at du skriver, at du elsker din plejefamilie. Jeg håber og tror på de også elsker dig.
Har du prøvet at snakke med din plejefamilie om alt det der fylder i dit hoved? Også det med dine tanker om, de også elsker dig. Mon ikke de vil kunne hjælpe dig også?
Du må huske at plejefamilien er der for at hjælpe og vejlede dig med de udfordringer du har. Det er deres ansvar at du trives og har det godt.
Hvor er det fedt at læse du er stolt af den du er, og det har du også god grund til at være!
Jeg håber rigtig meget du kan bruge mit svar
Kærlig hilsen
BørneTelefonen