Mobbet Af Lillebror

Hej Bb

Tak For En God Brevkasse.

Jeg Føler Ingen Grund Til At Stå Op Om Morgenen :i Op Til Alle Problemerne..

Min Lillebror Siger Ting Til Mig Som: “Du Er Så Fed Du Ikke Kan Gå” , Klamme, Tykke, Ulækre, “Hvorfor Er Du I Live”, “jeg Hader Dig”, Holdkæft, Fede Idiot, “Du Er F*king Fed” , slap Af (Med Virkelig Høj Tonefald) Osv. Det Sker Meget Ofte, Hver Dag..

Han Giver Mig Lusinger, Han Slår Og Sparker Mig Meget Hårdt Rundt På Kroppen Og Niver Og Kradser.

Du Tænker Nok: “Hvorfor Gør Du Ikke Noget Ved Det”

Mine Forældre Betragter Det Som “Ingenting”

Jeg Kan Ikke Give Sådan Noget Tilbage.. Men Han Er Helt Kold, Han Er Lige Fyldt 9 Og Er Virkelig Stærk..

Jeg Lukker Mig Inde I Min Ipad Og Det Bliver Mine Forældre Sure Over, Men Når jeg Spiller Ipad Lukker Jeg Bare Af For Virkeligheden Hvilket Er Dejligt :i jeg gider ikke være social vil hellere bare side med min ipad og komme væk fra alle problemerne…

Min lillebror er hammer dum mod min mor, hun har piskesmæld Og Er Kørt Galt 3 Gange Hun Har Også Væske I Skulderen Og Knæet Og Noget Mere Fra Sidste Gang Hun Kørte Galt :/.

Mit Mod Til At “Leve Livet” Løber Snart Ud..

Det Er Hårdt Og Få Smidt Alle De Ord I Hovedet Flere Gange Om Dagen, Når Vi Går Forbi Hinanden På Gangen Høre Jeg “Grimme” Og Et Ben Foran Mit.. Jeg Kan Bare Ikke Klare Det Mere, Her Igår Søgte Jeg På: Sådan Brækker Du Dig, Jeg Fandt En Rigtig God Beskrivelse Har Valgt At Begynde På Mandag (Hvis det Virker, Det Skal Det Gør) Jeg Vil Aldrig Mere Kaldes Fed!! :c

Jeg Har Også Tænkt Rigtig Meget På At Skære I Mig Selv.. Jeg Er Langt Ude Af At Jeg Er 11 Men Det Bare Så Hårdt.

Mor Og Far Siger Det Er Småting Men I Lænden Bliver De Store,

Min Lillebror Er Jo Klog nok Til At Gøre Det Når Mor Og Far Ikke Er Der..

Forresten Har Jeg Ingen Voksen At Snakke Med Og Vil Ikke Sige Det Til Veninderne..

kan Man Enligt Få En Anonym Psykolog Over Internettet?

Har Jeg Overhovedet Brug For Hjælp?

Er Det Normalt?

Vær Nu Sød At Svar, Har Brug For Det..

han Nedgøre Mig Konstant

Pige, 11 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære Pige på 11 år. Tak for dit brev til BørneBrevkassen, hvor er det super sejt gået af dig, at du har fundet frem til Brevkassen og skrevet sådan et flot og velformuleret brev, når du ikke er mere end 11 år – godt gået. Når det er sagt, vil jeg med det samme springe næsten helt ned til bunden af dit brev. Du spørger nemlig, om du overhovedet har brug for hjælp. Ja, jeg mener absolut du har brug for voksen hjælp, til de oplevelser du beskriver. Du fortæller rigtigt meget om, hvordan din lillebror er overfor dig. Jeg kan godt forstå den behandling han giver dig, er hård for dig. Det er slet ikke i orden, at han opfører sig på den måde overfor dig. I dit brev fortæller du om, hvordan din mor har det, men hvordan mon dit forhold er til din far? Hvem af dem mon du taler bedst med om ting der er svære? Du beskriver, at du ikke har nogen voksne at tale med. Gælder det mon også i forhold til at tale med dine forældre? Jeg ved, at det er meget forskelligt hvordan børn har det med, at tale fortroligt med deres forældre. Alligevel spekulerer jeg på, om det er en ide for dig at prøve at tale med dem igen? Hvordan mon de vil reagere, hvis du viser dem dit brev herind til? Du har nemlig helt ret i, at selv om nogen vil sige, at det er små ting, hober en masse små episoder sig op, og kan blive til store og nogle gange uoverskuelige udfordringer. Uanset hvad andre mener, ændrer det ikke ved, hvordan du har det med din brors behandling af dig eller i det hele taget. Det kan være, at dine forældre ikke lige er helt sikre på, hvordan de bedst kan støtte og hjælpe dig. Samtidig tænker jeg også, at de måske kan have brug for et par råd til at hjælpe din lillebror. Hvis du kan vise dem dit brev herind til sammen med mit svar, kan de måske selv prøve at kontakte BørnsVilkårs ForældreTelefon på 35 55 55 57. Det er en telefonlinje lidt ligesom BørneTelefonen, men hvor de voksne kan ringe ind og tale med en rådgiver. Jeg bliver nemlig bekymret for dig, når du har været inde på nettet og læse om, at kaste op og spekulerer over at skære i dig selv. Jeg tænker derfor, om det ikke kun er din brors drillerier, der går dig på, eller om du måske også gå og tumler med andre problemer også? Du kan ikke få en anonym psykolog over nettet, men der er andre muligheder for at få en god voksen at tale med om problemerne. Har du tænkt på, at tale med din skoles sundhedsplejerske om, hvordan du har det? Det er ofte sådan nogle der er gode at tale med om forskellige problemer. Tit kan sundhedsplejerskerne også hjælpe med, at få kontakter til andre voksne der kan hjælpe børn den rigtige vej.  Du er selvfølgelig også meget velkommen til, at ringe til BørneTelefonen på 116 111 og der fortælle en rådgiver om, hvordan du har det i din hverdag. Mange kærlige hilsner BørneBrevkassen.

Hvordan har du det i din familie?

hvordan har du det med din familie?

Føler du dig udenfor? Kommer du tit op at skændes med dine forældre? Er det svært med dine søskende?

Klik dig videre her og få gode råd til, hvordan du kan få det bedre i familien.