Brev
min mors kæreste
Obs: Indholdet er redigeret af hensyn til barnets anonymitet og vores yngste læsere. Rådgiveren har læst hele brevet.
hej.
Jeg er en pige på 12 med et problem. Min mor har fået en kæreste.. jeg syns han er rart sød og ung.
Problemet er at han flere gange har rendt nøgen foran mig og jeg har osse set ham røre ved sin penis. Enddag spurgte han mig om jeg ville røre det skule være vores hemmelighed sammen.. jeg havde det mærkeligt..
han er lækker og gør mig tryk men det er forkert og også en smule ulækkert?? Jeg rørte ved hans penis. den blev meget stor og han sagde jeg skulle rykke i den frem og tilbage sagde jeg var så dejlig og han tid tænkte på mig..
jeg var lidt utilpas sagde jeg til ham men han sagde jeg skulle blive ved. Nu kunne jeg ikke stoppe og hva ville mor sige hvis jeg fortæller hvad du har gjort. Du ville jo selv ? han sagde mmm tak smukke lige hvad jeg ønskede mig det er dig jeg er vild med ikke din mor..
Han gik i bad og jeg gik på mit værelse og græd.. jeg ville jo selv og alligevel ikke. Jeg er så forvirret. Da han kom ud af badet sagde han at næste gang kunne han kunne give mig finger. hvad er det?
det er 2 dage siden nu det skete og jeg har svært ved at være i stue med min mor og ham. Min mor er så glad for ham. hvad skal jeg sige til ham næste gang. Det er så svært.. Han er klam og lækker på samme tid ??
er det hele bare min egen skyld? ?
Pige, 12 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 12 år
Hvor er det godt og modigt, at du har skrevet herind. Det er en rigtig ubehagelig hemmelighed at skulle gå rundt med. Jeg kan godt forstå, at du synes, at det er svært, og at du er ked af det.
Du fortæller meget præcist om alle de mange forskellige følelser, man kan have, når noget er spændende, dejligt og trygt, men også utrygt, forkert og ulækkert. Det er meget forvirrende, og det er almindeligt at føle sådan, når man bliver udsat for det, du har oplevet.
Jeg kan også godt forstå, at du bliver i tvivl, om det hele nu er din skyld. Men det er IKKE din skyld! Heller ikke selv om du synes, han er lækker. Og heller ikke selv om du gjorde, som han bad dig om.
Selv om du garanteret føler dig stor, og selv om jeg kan høre, at du er en fornuftig pige, så er du stadig et barn. Din mors kæreste er voksen. Derfor må han ikke bede dig om at røre ved ham. Slet ikke! Det er ulovligt. Og det ved han godt. Det er derfor, han siger til dig, at du jo selv ville. På den måde prøver han at give dig skylden, så du ikke fortæller det til nogen. Og så han gøre det igen. Derfor skal du have hjælp til at få det stoppet.
For at få hjælp, er du nødt til at snakke med en voksen om, hvad der er sket. Det kan være rigtig svært at fortælle til sin mor. Særligt når hun er så forelsket. Derfor vil jeg råde dig til at få hjælp fra en anden voksen til at fortælle det til hende. Det kan være din lærer, en pædagog på klubben eller en af dine veninders forældre.
Det kan være, at du synes, det er svært at få det sagt. Du kan derfor vise dit brev og svaret her, så behøver du ikke sige så meget. Den voksne ved, at du skal have hjælp.
Du spørger, hvad det betyder at få finger. At få finger betyder at få stukket en finger op i skeden. Det er en måde at have sex på. Det betyder også, at når din mors kæreste snakker om at have sex med dig igen. Og det er alvorligt. Det må du på ingen måde udsættes for igen. Derfor er det vigtigt, at du får talt med nogle voksne snart.
Vi vil også meget gerne hjælpe dig her på BørneTelefonen. Du kan ringe anonymt til os på 116111. Så kan vi hjælpe dig og støtte dig med at få det fortalt. Vi har talt med mange piger, der har oplevet det samme som dig. Du kan også ringe og fortælle, hvordan det er gået med at fortælle det til en voksen.
Det var rigtig modigt af dig at skrive herind! Jeg håber og tror på, at du også har modet til at få snakket med en voksen omkring dig.
Pas nu rigtig godt på dig selv.
Mange kærlige hilsner fra BørneTelefonen.