min far hader mig

Læs hele brevet
Svar fra

Børnetelefonen

Kære dreng på 11 år,

Det er helt normalt, at begynde at få interesse for piger, når man har din alder. Hos nogle begynder det før. Hos andre senere. Men det er i hvert fald helt normalt.

Der er også mange der begynder se lidt forskelligt porno. Fordi det kan være spændende, at se hvad det er.

Jeg tænker, at din far måske er blevet overrasket da han så det. Det kan være han ikke har vidst, hvad han skulle gøre. Og derfor slukket for dit internet.
Hvad tænker du mon om det?
Måske han går og tænker over, hvad han skal sige til dig. Måske han taler med din mor, eller en anden om det.
Og det kan være han kommer til dig snart, og vil tale om det.
Ville du mon kunne tale med ham om det?

Du er ret sej, hvis du har mod til at tale med ham om det.
Måske du kan sige til ham, at du var blevet nysgerrig og gerne ville se hvad det var. Måske kan I tale om, hvorfor han blev så sur.
Jeg tror mange forældre kan blive overrasket. Når deres børn begynder at interesserer sig for den slags. Derfor kan de reagere ved, at blive meget sure.

Har du mon en god kammerat du kan tale med? Og fortælle ham om situationen. Måske han har oplevet noget der minder om det. Måske har han talt med sine forældre om sådan noget.
Det kan tit hjælpe, at tale med en god ven, når man har sådan nogle oplevelser med sine forældre. Tit har ens venner nemlig også prøvet noget der minder om det.
Men hvis du kan, synes jeg virkelig også, at du skal tale med din far om det.

Måske du kan vente lidt. Så kan det være han kommer til dig først.

Mange hilsner fra

BørneTelefonen

Hvordan har du det i din familie?

hvordan har du det med din familie?

Føler du dig udenfor? Kommer du tit op at skændes med dine forældre? Er det svært med dine søskende?

Klik dig videre her og få gode råd til, hvordan du kan få det bedre i familien.