Brev
Hej
Jeg sad og prøvet at lave et hjerte ud af Magneter også Irriteret min lillebror mig så meget at jeg slog ham
og så min far slog mig virkelig hårdt på armen
Dreng, 11 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære 11-årige dreng,
Hvor er det godt, at du skriver til BørneTelefonen.
Jeg læser i dit brev, at du slog din lillebror og så slog din far dig.
Jeg kan godt forstå, at du blev irriteret – du prøvede jo på at få ro til at lave et hjerte af magneter. Du ville jo ikke skade eller forskrække din lillebror!
Kan det være at din far har reageret før han har tænkt sig om? Måske blev din far forskrækket? Måske fordi din lillebror blev ked af det, da du slog ham? Det betyder dog stadig ikke, at det er okay. Uanset om han blev forskrækket – så må din far ikke slå dig. Jeg tænker på, om det er sket før?
Jeg tænker også sådan på, om du har talt med nogle om det?
Jeg tror det ville være en god idé, hvis du talte med en voksen omkring det. Det kan være en lærer, en vens mor/far eller en helt tredje person, du er tryg ved.
Du kan også ringe til BørneTelefonen på 116111, og så kan vi få en snak om det.
Hvad tænker du om det?
Kærlig Hilsen
BørneTelefonen