Brev
Min mor og far skenes
Min mor og far skenes maget tit og i dag hørte jeg dem råbe a hinanden så jeg låged min dør og begynde at græde en lille smule
Dreng, 11 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære dreng på 11 år.
Det er rigtig godt du skriver ind til os med din oplevelse af at dine forældre skændes, og jeg vil gerne prøve at hjælpe dig.
Det lyder ikke særlig rart, at dine forældre skændes. Jeg kan virkelig godt forstå, at du bliver ked af det når du hører de råber. Og at du vælger at lukke din dør.
Voksne bliver nogle gange uvenner, lige som børn gør. Har du selv prøvet at blive lidt uvenner med nogle af dine venner? Det er ikke rart, at være uvenner. Og det er slet ikke rart at høre, når andre er uvenner.
Derfor tænker jeg på, om du har fortalt dine forældre, at du bliver ked af det, når de skændes og råber ad hinanden?
Kunne du prøve at fortælle dem, hvordan du har det når de skændes?
Hvis det er svært at starte en samtale om det, kan du vise dem dit brev og mit svar. Eller du kan skrive et nyt brev til dem. Hvad tænker du vil være lettest for dig?
Hvis du gerne vil skrive et brev til dine forældre, kan du se hvordan man kan gøre det her: https://bornetelefonen.dk/skriv/
Du kan også prøve at tale med din lærer eller en anden du kender som du har lyst til at snakke med? Det kunne være en mormor, farmor eller moster, som du har det godt sammen med. Det er rigtig vigtigt, ikke at gå og være ked af det og mange børn fortæller, at det er rart at snakke med nogle voksne om ens tanker, når man er ked af noget. Vil det mon også virke for dig?
Jeg håber, at mit svar kan hjælpe dig videre og fortsæt endelig med at være så god til at passe på dig selv, som ved at skrive ind til os. Du kan også altid skrive til os igen, eller ringe til BørneTelefonen på 116111, hvis du har lyst og brug for det.
Jeg sender en masse varme tanker din vej.
Kærlig hilsen BørneTelefonen.