Lidt om mit liv.

Læs hele brevet
Svar fra

Børnetelefonen

Kære pige på 13 år

Tak for dit brev. Vi får rigtig mange breve, så det er desværre ikke dem alle sammen vi kan nå at svare på, så det er godt, at du har skrevet herind igen, for jeg kan godt læse i dit brev, at du ikke har det så godt.

Jeg tænker, det er ret alvorligt, hvis du som 13årig har haft mavesår tre gange. Jeg tænker også, at du må have været ved lægen i forbindelse med det, og måske snakket med ham eller hende om hvad årsagen til mavesåret var..?? Og ikke mindst have fået noget medicin i mod det..?? Og hvad med din mor, hvad siger hun til, at du har haft mavesår så mange gange..??

Du fortæller både at du ikke har det så godt i skolen, at du føler dig ensom og at din mor altid er efter dig. Jeg tænker at det må være rigtig hårdt at have det sådan, og at det måske kan være grunden til, at du vågner op med hovedpine hver dag… Jeg tænker at du måske allerede har snakket med skolepsykologen om de ting, ellers kunne det måske være en idé at gøre det..??

Jeg tænker at det kunne være godt for dig at få en bisidder. En bisidder er en voksen som kan tage med dig til alle møderne, sørge for at de lytter på hvad du siger, og forklare for dig hvad der skal ske – hvis du har lyst kan du læse mere om det her http://www.børnetelefonen.dk/bisidder.

Jeg kan godt forstå, at du bliver ked af det, når din mor ikke forstår dig, og siger at du ikke gider at gå til møde, selvom det egentlig er fordi du har det dårligt. Det synes jeg bestemt ikke var i orden. I det hele taget så synes jeg din beskrivelse af din mor kunne tyde på, at hun af en eller anden grund har svært ved at give dig den omsorg, støtte og tryghed, du har brug for i øjeblikket...

Måske det også er noget som skolepsykologen kan hjælpe dig med, i hvert fald tror jeg det er skidt for dig at gå alene med dine oplevelser og tanker... Måske du kan vise hende (psykologen) det brev du har sendt herind, så hun kan se, at du faktisk ikke har det ret godt..??

De bedste hilsner
BørneTelefonen

Hvordan har du det i din familie?

hvordan har du det med din familie?

Føler du dig udenfor? Kommer du tit op at skændes med dine forældre? Er det svært med dine søskende?

Klik dig videre her og få gode råd til, hvordan du kan få det bedre i familien.