Brev
Lidt om mit liv.
hej..
håber virkelig i vil svare på det her, har sendt en bedsked for langt siden hvor jeg ikke fik noget svar..
men ja jeg er en pige på 13 år som har det virkeligt svært. Jeg har haft sår 3 gange nu og det kommer meget af at min mor stresser rundt mig med. har prøvet at snakke med hende mange gange om det men det hjælper ikke.
min mor kan aldrig se signe fejl hun nu laver det er altid mig det hele.. jeg kan ikke sige at jeg bliver ked at hun er sådan der for så bliver hun pisse sur på mig.
og en far har jeg ikke, eller jo det har jeg men han er valdt at han ikke har givet om se min og min lillebror i næsten et år nu. og ja han er bare en stor idiot som jeg aldrig kunne bruge til noget.
min mor og far er skildt. heldigvis
Jeg går på en helt nomal folkeskole.. uden hel! har gået der i et år nu, har det bare elindigt.jeg er næsten aldrig i skole for jeg har det så svært.. det er en lang hostiore så kan ikke skrive det hele men føler tit jeg er ensom, selv om jeg har veninder og venner.. og så klare jeg mig bare heller ikke godt fagligt.
det der skete idag er at jeg vågnede op med hovedpine det gør jeg næsten vær morgen, men jeg skulle fordi vi er i gang med en hel masse med pysogloer og kumunen.. for finde ud hvad der er galt med mig. når men det var sidste gang idag jeg skulle til sådan en test med en skole pysoglo. og tog hjem lige efter den fordi jeg havde det dårligt..
men skulle også til et møde på kumunen med min mor idag og det kom vi så ikke for jeg havde det rigtigt dårligt.. det kan min mor selfølig ikke forstå så hun råber af mig og siger at jeg er alt muligt..
men jeg havde det jo dårligt! og så ringede hun til dem og sage at jeg IKKE gad op og snakke og jeg bare ikke gad noget.. det jo løgn med hvad kan jeg sige altså:'( ikke noget bliver nød til af finde mig i det også kommer de her hjem om taler med mig om en uge fordi de tror jeg ikke gad at komme..
er bare virkelig træt at min mor deter også altid hvis hun er i dårligt humør at det skal gå ud over mig! altid!
og ved ikke om jeg er ved at få mave sår igen, for min mor bliver ved og må ikke tage flere piller i mod det mere så hvis jeg får det igen så skal jeg på hospitalet og have en slange ned i min mave og se hvad der er galt og det vil jeg ikke!!
og det mærkelige er ved det hele at selv om vi er i gang med en hel masse så får jeg intet hjælp! det er kun møder og møder.. og sådan har det snart været i et halvt år..
håber virkelig at i svare tilbage på dt her! det ville betyde meget.. knus..
Pige, 13 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 13 år
Tak for dit brev. Vi får rigtig mange breve, så det er desværre ikke dem alle sammen vi kan nå at svare på, så det er godt, at du har skrevet herind igen, for jeg kan godt læse i dit brev, at du ikke har det så godt.
Jeg tænker, det er ret alvorligt, hvis du som 13årig har haft mavesår tre gange. Jeg tænker også, at du må have været ved lægen i forbindelse med det, og måske snakket med ham eller hende om hvad årsagen til mavesåret var..?? Og ikke mindst have fået noget medicin i mod det..?? Og hvad med din mor, hvad siger hun til, at du har haft mavesår så mange gange..??
Du fortæller både at du ikke har det så godt i skolen, at du føler dig ensom og at din mor altid er efter dig. Jeg tænker at det må være rigtig hårdt at have det sådan, og at det måske kan være grunden til, at du vågner op med hovedpine hver dag… Jeg tænker at du måske allerede har snakket med skolepsykologen om de ting, ellers kunne det måske være en idé at gøre det..??
Jeg tænker at det kunne være godt for dig at få en bisidder. En bisidder er en voksen som kan tage med dig til alle møderne, sørge for at de lytter på hvad du siger, og forklare for dig hvad der skal ske – hvis du har lyst kan du læse mere om det her http://www.børnetelefonen.dk/bisidder.
Jeg kan godt forstå, at du bliver ked af det, når din mor ikke forstår dig, og siger at du ikke gider at gå til møde, selvom det egentlig er fordi du har det dårligt. Det synes jeg bestemt ikke var i orden. I det hele taget så synes jeg din beskrivelse af din mor kunne tyde på, at hun af en eller anden grund har svært ved at give dig den omsorg, støtte og tryghed, du har brug for i øjeblikket...
Måske det også er noget som skolepsykologen kan hjælpe dig med, i hvert fald tror jeg det er skidt for dig at gå alene med dine oplevelser og tanker... Måske du kan vise hende (psykologen) det brev du har sendt herind, så hun kan se, at du faktisk ikke har det ret godt..??
De bedste hilsner
BørneTelefonen