g-streng

jeg er 12 år og jeg vil gerne gå med g-streng

men må ikke får min mor

hvad skal jeg gøre

Pige, 12 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære pige på 12 år

Tak for dit brev. Jeg kan godt forstå, at det er spændende at begynde at gå med g-streng. Det er helt normalt i din alder, at man får lyst til at prøve noget mere "voksent".
Der sker rigtig mange ting, når man er 12 år. Kroppen er ved at udvikle sig, og man begynder at få nye interesser. Der sker altså nogle ændringer, som er helt naturlige.
Derfor kan det også føles rigtig frustrerende, når man ikke får lov til de ting, man gerne vil.

Jeg tror, at mange forældre har svært ved at vænne sig til, at deres børn bliver store og begynder at opføre sig lidt anderledes.
Når man er 12 år, er det dog stadig ens forældre, der har lov til at bestemme. Mon du kan prøve at snakke med din mor om, hvorfor hun er imod det? På den måde kan det gøre det lidt lettere for dig at acceptere hendes beslutning. Det kan også være, at I sammen kan snakke om et kompromis - fx at du får lov, når du fylder 13 eller 14 år. Det kan også være, at din mor lige skal vænne sig lidt til tanken om, at du gerne vil gå med g-streng og på et tidspunkt ændrer mening.

Mange hilsner fra BørneTelefonen

Hvordan har du det i din familie?

hvordan har du det med din familie?

Føler du dig udenfor? Kommer du tit op at skændes med dine forældre? Er det svært med dine søskende?

Klik dig videre her og få gode råd til, hvordan du kan få det bedre i familien.