forældre

hvordan for man forældrene til at la vær med at skændes

Pige, 10 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære pige på 10 år, tak for dit brev som du kalder "forældre".

Du spørger om, hvordan man får forældre til at lade være med at skændes.
Så jeg går ud fra, at du er ked af og træt af, at dine forældre skændes.

Nu ved jeg jo ikke, hvad de skændes om, om det er penge eller opdragelse eller noget helt andet? Men deres skænderier går dig under alle omstændigheder på. Og jeg tror, at det bedste, du kan gøre, er at prøve sige til dem, at du bliver ked af det - og måske også bange - når de skændes. Du bliver måske bange for, at det ender med, at de skal skilles, og hvis du har det sådan, kan du også godt prøve at fortælle dem det.

Men det ville nok være en god ide, at du ringede til BørneTelefonen på 116 111 og fortalte en rådgiver noget mere om skænderierne, for så kan rådgiveren måske hjælpe dig med at finde ud af, hvordan du kan sige det til dine forældre.

Mange hilsener

BørneBrevkassen

Hvordan har du det i din familie?

hvordan har du det med din familie?

Føler du dig udenfor? Kommer du tit op at skændes med dine forældre? Er det svært med dine søskende?

Klik dig videre her og få gode råd til, hvordan du kan få det bedre i familien.