Er min mor ked af det 😪😪😪

Hej BørneTelefonen

jeg er en pige på 12 år en aften kunne jeg ikke sove så jeg lod som om jeg sov

lidt efter gik mine forældre ind på deres sove værelse og snakkede

så begyndte de at tale om mig min mor sluttede samtalen med at sige at jeg blev ekstra ked af det når det var mig og min far der blev uvenner og det er jo rigtigt

til sidst dage hun at jeg hagede en støre knytning til min far end hende

hvad skal jeg gøre.

Tror i at min mor er ked af det 😰😰😰

Pige, 12 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære pige på 12 år!

Det er ikke til at vide, om din mor er ked af det. Men det lyder som om, at din mor interesserer sig for dig. Og lægger mærke til dig.

Hun har set, at du bliver ekstra ked af det, når du og din far bliver uvenner. Og, det er sandt, siger du.

Hun siger til din far, at du er mere knyttet til ham, end du er til hende. Tilknytning handler om, at man føler, man kan stole på sin mor og sin far. Og tilknytning handler om, at man kan regne med at få hjælp fra dem, hvis man får brug for det.

Det kan sagtens være, at der er ting, du taler bedre med din far om.  Og ting han hjælper dig særligt med. Og så er der andre ting, du taler med din mor om. Og som hun hjælper dig med.

Måske er det sådan, at din fars og din måde at blive uvenner på, er helt anderledes end dén måde, du og din mor bliver uvenner på. Det behøver ikke have noget med tilknytning at gøre.

Men, når du tænker på, at din mor måske er ked af det, så kommer jeg til at tænke på, at du i hvert fald også er knyttet til din mor.

Jeg foreslår, at du taler med din mor om dine tanker. Og spørger hende om, hvordan hun tænker. For det kan være nemt at misforstå samtaler, som man er kommet til at overhøre.

Men vi har vist alle sammen prøvet at komme til at lytte til andres samtale. Så dét er ingen skam.

Jeg gætter på, at hun gerne vil tale med dig om det. Tror du, at du har mod på dette?

Du kan tænke over, om du vil vise din mor, hvad jeg har svaret dig. Det kunne måske være en god måde at starte på. Ville du turde det?

Jeg ønsker dig masser af held og lykke med at få nogle gode svar fra din mor.

Kærlig hilsen

BørneTelefonen

Hvordan har du det i din familie?

hvordan har du det med din familie?

Føler du dig udenfor? Kommer du tit op at skændes med dine forældre? Er det svært med dine søskende?

Klik dig videre her og få gode råd til, hvordan du kan få det bedre i familien.