Er forvirret

Tror min far så porno er det normalt kan ikke sove og kan ikke tænke hjælp mig hilsen dreng på 12 år

Dreng, 12 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære dreng på 12 år

Jeg kan godt forstå, at det har sat en masse tanker i gang hos dig, at din far måske så porno. Det er klart, at du spekulerer over det.

Jeg har talt med andre børn på BørneTelefonen, der er bekymrede over, at nogen i deres familie ser porno. De kan være meget bekymrede, hvis  den der ser porno er gift eller har en kæreste. De kan bange for, om det betyder, at de så ikke længere elsker hinanden.

Måske er det også sådan nogle bekymringer, du har haft? Men du skal vide, at der er mange voksne, der ser porno. Også selvom de er gift eller har en kæreste.

Det kan måske være lidt pinligt og svært, men måske vil det være rart for dig at tale med din far? Så kan han tale med dig om de bekymringer, du har. Det kan måske også være en hjælp at vise din far brevet her og mit svar.

Så kan I forhåbentligt få en god snak omkring, at det både er ok og ufarlig,t at voksne ser porno af og til. Nogle gange kan ens tanker og fantasier, om noget man har set eller hørt, nemlig være værre end virkeligheden. Hvis det giver mening?

Måske kom du selv til at se, det porno, din far ser? Måske så det rigtig væmmeligt ud. Du skal vide, at porno er film og skuespil. Men derfor kan man godt blive bange alligevel. Og så er det rart at få talt med nogen om det. Måske din far? Eller en anden voksen, du stoler på.

Jeg håber, at mit brev kan give dig lidt ro i maven. Du kan se, hvad BørneTelefonen skriver om porno her Porno på nettet.

Kærlig hilsen BørneTelefonen

Hvordan har du det i din familie?

hvordan har du det med din familie?

Føler du dig udenfor? Kommer du tit op at skændes med dine forældre? Er det svært med dine søskende?

Klik dig videre her og få gode råd til, hvordan du kan få det bedre i familien.