Bange

Hvad kan jeg gøre. Jeg er bange få at være Nede hos min mor kan i hjælpe mig

Pige, 11 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære du,

Tak for dit brev. Vi vil altid gerne prøve at hjælpe jer, der har lyst til at skrive til os.

Det lyder ikke til at være en rar følelse, du har, når du skal ned hos din mor. Jeg bliver lidt nysgerrig på, hvad du mon er bange for? Du skriver ikke rigtig, hvad det er..

Måske er du bange for, at din mor bliver sur på dig? Måske er du bange for, at du ikke kan fortælle hvad du har lyst til? Måske har du bare ikke lyst til at være alene med din mor, fordi I måske har haft nogle dårlige oplevelser sammen?

Der kan være rigtig mange grunde til at man er bange for noget, men måske kunne du have lyst til at ringe til BørneTelefonen 116 111 og fortælle lidt mere om, hvad du er bange for?

Jeg forstår på dit brev, at du skiftevis bor hos din mor og din far, siden du fortæller, at du skal ned til din mor.. er det rigtig forstået? En anden mulighed kunne være at du fortalte til din far, hvad du er bange for og så kunne han måske hjælpe dig med enten at tale med din mor eller støtte dig i at fortælle hende det?

Jeg tænker, at du har brug for hjælp til at få ændret de ting, der gør dig bange. Måske er det nogle ting, du kan fortælle din mor i et brev og så kan I tale sammen om det næste gang du kommer? Måske er det nogle mere alvorlige ting, som der skal voksne til at hjælpe dig med..

Jeg håber, at du enten kan bruge din far til hjælp eller vil ringe til BørneTelefonen, så I kan finde en løsning, så du ikke går og er bange.

Bedste hilsner
BørneBrevkassen

Hvordan har du det i din familie?

hvordan har du det med din familie?

Føler du dig udenfor? Kommer du tit op at skændes med dine forældre? Er det svært med dine søskende?

Klik dig videre her og få gode råd til, hvordan du kan få det bedre i familien.