Brev
Hej.
Jeg er en pige på 15 og jeg kan ikke klare det her mere! Det her er mit tredje brev. Undskyld. Jeg har bare så meget jeg ikke kan klare. Jeg ved godt jeg er en mega besværlig klam pige. Men jeg kan virkelig ikke mere!! Det hele er bare så hårdt..
Jeg passer på min lille bror hele tiden. Men alligevel ser jeg ham gå i mine spor. Min lille søster grader. Jeg siger hele tiden, til dem at alting nok skal gå. Men vil det gå? Nej. Min far er min mor utro. Han slår. Han drikker. Han er lige glad med os. Min mor skriger mig ind i hoved, og siger det er min skyld.
Hun river mig, og siger, at jeg bare, kan skride langt væk. I mine andre breve skrev jeg ikke så detaljeret. Fordi jeg var bange for at blive opdaget. I skrev at jeg skulle finde en at sige det til. Men hvad hvis man ikke har nogen.
Jeg har veninder. Men de kender mig ikke! Ingen kender mig! Jeg kan ikke mere. Jeg har brug for en, der vil sige, at alting nok skal gå til mig. Jeg skære i mig selv. Jeg hader mig selv. Hvorfor kan jeg ikke være perfekt. Jeg kan ikke mere. Jeg er blottet. Hjælp!!
Pige, 15 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 15 år
Tak for dine breve. Jeg har desværre ikke læst de andre, du har skrevet eller de svar vi har givet dig (vi er flere, der besvarer breve her i brevkassen-) Men jeg håber, det ikke får betydning for, om mit svar bliver brugbart for dig...
Ud fra det du skriver, så tænker jeg, at du og dine søskende har brug for at kommunen hjælper jer, så I kan få tryghed og stabilitet i jeres liv. Jeg kan forstå på dig, at du ikke har nogen omkring dig, som du tænker vil/ kan hjælpe jer. Og i sådanne situationer tænker jeg, at det ville være oplagt for få hjælp fra Børns Vilkårs bisidderkorps...
Det er nemlig sådan, at du og din bror kan få en bisidder - der kan hjælpe jer med at forklare kommunen, at I har brug for hjælp og støtte. En bisidder er vant til at holde møde med kommunens sagsbehandlere og hun har også et grundigt kendskab til loven og børns rettigheder. Derfor kan det give en stor tryghed, hvis man har en bisidder ved sin side...
Det bliver for langt, hvis jeg i detaljer skal fortælle dig om bisidderkorpset, men hvis du klikker på dette link >>  så kan du læse mere om, hvordan du/ I får en bisidder og hvordan hun kan være dig til hjælp.
Håber du har mod på det- så I kan få noget hjælp.
Knus fra BørneBrevkassen
Hvordan har du det i din familie?
hvordan har du det med din familie?
Føler du dig udenfor? Kommer du tit op at skændes med dine forældre? Er det svært med dine søskende?
Klik dig videre her og få gode råd til, hvordan du kan få det bedre i familien.
Du kan få en Bisidder fra BørneTelefonen
Hvis du skal til møde i kommunen eller i Familieretshuset, kan en voksen fra BørneTelefonen gå med dig. Det er helt gratis at få en bisidder.