Brev
Selvmor
Hej bb
jeg er en dreng på 12 som har næsten ikke nogen venner
alle synes jeg er irterene og folk hader mig barer
og mine foældrer slår mig hver dag og i dag slår min far mig så hørt at ens hoved plejer at hverver fond man på den en side
er nu trekantsdrama
og grund til der et fordi,jeg gad ikke at låse min lillesøster ind på mit værelse
jeg følger jeg ik har nogen at sige mine problemer til
der var en pige fra min skole på min overgang jeg bliv forelsket i hinde og hun kun også lide mig
hun var den enste ene i mit liv jeg havde tilbage man nu er der ikke nogen fordi hun trode på en løgn som noge andrer har sagt til hine
har ik nogen mennesker i mit liv som kan lide mig for den jeg er
og det er sværtet for den pige har jeg kun Kent i 3 måneder på min gamle skole var det også søn
og har kun mig selv
alle hader mig havd skal jeg gører
begå selvmord eller leve mit live og dø uden nogen bliver Ked det når jeg dør
jeg har også et par folk fra min folk fra min klasse
man jeg er bange for at den siger det til min lærer og så kommer mine foældrer jo i fængsel så har jeg mig slev hele livet
Dreng, 12 år

Svar fra
Børnetelefonen
kære dreng på 12
Det kan være svært, at føle man er alene med problemer, derfor er jeg glad for du skriver herind, for du skal vide, at du ikke er alene! Jeg vil rigtig gerne hjælpe dig.
Jeg kan godt forstå, at du ikke har det godt. Der er flere ting, som gør det svært at være dig.
Du er bekymret for, at dine forældre kommer i fængsel, hvis du fortæller det til nogen, at du bliver slået. Det er ulovligt at slå børn, og derfor skal du have hjælp til at det stopper. Dine forældre skal have hjælp til ikke slå deres børn.
De kan få hjælp til at stoppe med at slå, hvis du fortæller om det til din lærer. Din lærer skal så snakke med kommunen om, at der er brug for hjælp hjemme hos jer - til at stoppe volden.
Måske kan du vise dit brev og mit svar til din lærer? Så ved din lærer, hvad du har brug for hjælp til. Sammen kan du og din lærer snakke mere om det og hvordan du har det derhjemme og i skolen.
De kan det være din lærer, som du selv nævnte? Eller en pædagog, eller sundhedsplejersken på skolen?
Der er brug for hjælp, så din mor og far får hjælp til at være forældre på en meget bedre måde, og holde op med at slå.
Du kan også få hjælp af os på BørneTelefonen - så jeg håber også, at du vil ringe eller skrive ind på 116111 og høre mere om, hvordan vi kan hjælpe dig. Hvis du har brug for det.
Det er vigtigt du husker på, at du er betydningsfuld for andre. Du fortæller bl.a. om hende pigen, der godt kunne lide dig, og det viser også at du er en dreng der har mange gode ting at give til andre - et venskab er værdifuld. Du er en dreng man gerne vil holde af og være sammen med. Din lærer skal også hjælpe dig med, at du får det godt i klassen og ikke føler dig alene
Jeg håber, at du får talt med din lærer eller en anden god voksen, som kan hjælpe dig.
Husk, at hvis det er svært at sige, kan du vise brevet her til din lærer eller den voksen du vælger at snakke med.
Mange kram til dig fra
BørneTelefonen