Brev
Kan ikke mere
Kan ikke mere for mig alene og at ingen kan lide mig.
Der er rigtig mange der komme med dumme spørgsmål og spydige kommentarer og nogen af tingen rammer mig lige i hjertet. Jeg har ingen at tale med. Ingen at stole på.
Jeg tænker hele tiden på at begå selvmord og selvskade.
Og jeg tænker vis jeg dør vil alle være ligeglad og vis jeg dage det til mine venner vil de vare sige at jeg var opmærksomheds krævene og komme med alle migmig grimme ting til mig og jeg kan ikke mere
jeg bliver ædt levende op inden i. HJÆLP!!
Mange synes sikker bare jeg er nylig men tit forsvinder folk ud af mit live så jeg stoler ikke på nogen og mine forældre er skilt
Jeg tror jeg har depression og har haft panik affald et par gange i skolen men heldigvis i pausen så ingen fandt ud af det
Jeg er bange for hvad der vil ske vis de gjorde
JEG VIL GERNE DØ ELLER SKÆRE I MIG SELV. kan ikke få tankerne væk
Pige, 13 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 13 år
De tanker og følelser, du går rundt med, må være rigtig svære at gå med selv - det kan jeg også forstå på dit brev, at du føler dig meget alene og kæmper med tingene. Det fortæller mig, at du har brug for hjælp og støtte fra nogle voksne. Derfor håber jeg, at du mærker godt efter og overvejer, hvem du mon kan dele dine tanker med. Hvem mon er den første du kommer i tanke om - er det en du kan ringe til, skrive til eller snakke med?
Jeg er sikker på, at  det vil være en stor hjælp for dig, at få det sagt eller skrevet til nogle voksne, som kan være en støtte for dig.
Kan du mon forestille dig at åbne op over for dine forældre, eller en af dem? Jeg ved godt, at det kan være rigtig svært at fortælle den slags, men måske kan du skrive et brev til dem. eller bruge dit brev og mit svar, som en hjælp.
En anden idé er, at du snakker med din lærer. Dette kan nogle gange være lidt lettere end at snakke med sine forældre. Din lærer kender dig og vil også kunne hjælpe dig med den ensomhed du oplever i skolen. Din lærer vil også kunne hjælpe dig med eksempelvis at snakke med sundhedsplejersken om alle disse tanker, som fylder så meget hos dig.
Mange børn og unge oplever i løbet at teenage-årene ensomhed på forskllig vis. Grundet den store udvikling man gennemgår, kan man godt føle sig uden for, anderledes og andre svære ting. Jeg kan dog læse på dit brev, at du har det rigtig svært. Og derfor er det vigtigt for mig, at du bruger den styrke, du har vist ved at sende dette brev, til at få mere hjælp og støtte fra voksne omkring dig.
Jeg vil råde dig til også at bruge BørneTelefonen 116111, som en yderligere hjælp.
Med venlig hilsen
BørneTelefonen