Brev
Mega enormt bange
Hej
jeg er en 12 årlig pige
jeg har menstruation men jeg onanerte for 1 månede siden og en dag efter blødet jeg lidt
blødet nok i 5-8 dage og min menstruation er 9 dage forsinket og har det pisse dårligt
er så bange for jeg er gravid har aldrig haft sex og det skal lige siges at jeg elsker gymnastik og laver det næsten være dag
jeg vil ikke til lægen med det for det en mand min læge og det ireterne
og min mor er også selv bange
please har virkelig brug for i svarer er virkelig bange!
Og havde kvalme og hovdepine i dag
Pige, 12 år

Svar fra
Børnetelefonen
Hej 12-årig pige.
Hvor er det godt du skriver ind. Du kan ikke blive gravid af at onanere. For at blive gravid, skal der sædceller til fra en fyr.
Sædcellerne skal op i livmorens slimhinde og sætte sig fast, før end man kan blive gravid. Så du skal ikke bekymre dig, for der sker intet ved, du har onaneret.
Jeg kan godt forstå, hvis du er blevet lidt forvirret, fordi din menstruation ikke er kommet. Men gravid bliver du ikke, når du ikke har haft sex med en fyr.
I din alder er det helt normalt at menstruationen er forsinket, og at den nogen gange kommer i flere dage, og andre gange lidt færre dage. Og det kan føles forskelligt hver gang. Det er fordi man stadig udvikler sig, har mange hormoner og ens menstruations cyklus er ikke helt fastsat endnu.
Du skriver din mor også er bange. Måske du har fortalt hende at din menstruation ikke er kommet? Men du bliver ikke gravid af at onanere.
Måske er det en idé at læser mere om menstruation på www.privat.snak? Det kan du læse mere om her: http://privatsnak.dk/10-12/hvad-spoerger-andre-om/hvornaar-faar-man-menstruation-og-hvad-sker-der/​
Jeg håber du blev roligere og fik svar på dit spørgsmål.
Kærlig hilsen
BørneTelefonen