Brev
Bange for at miste kæresten
Hej brevkassen.
Jeg har et problem, jeg er en pige på 17 år.
Jeg har jordens dejligste kæresten, jeg er bare monster bange for at miste ham, da han skriver/flirter med andre piger på Tinder, Snapchat og Facebook.
Har forsøgt at snakke med ham om det, men så siger han bare at det er fordi han skal hjælpe en kammerat med at få kontakt til piger.. Ved ikke hvad jeg snart skal gøre, føler jeg har prøvet alt.
Mvh
Den forvirrede og bange 17 årig pige.
Pige, 17 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 17 år,
Det lyder som om, at du er meget glad for din kæreste, hvilket jo er rigtig dejligt. Men jeg kan godt forstå, at du ikke synes, at det er rart, at han skriver/flirter med andre piger. Sådan tror jeg, de fleste ville have det i din situation.
Jeg synes, det er rigtig godt, at du har talt med om det. I et forhold er det vigtigt, at man mærker efter og siger fra, hvis der er noget, man ikke synes er ok. Og det skal du holde fast i.
Jeg kommer til at tænke på, hvordan du har talt med ham om det? Jeg tror nemlig, at det er vigtigt, at du er meget tydelig og bestemt og fortæller, hvad det gør ved dig. At du bliver bange for at miste ham.
Du kan måske spørge ham, hvordan han ville have det, hvis du begyndte at gøre det samme. Hvad tænker du mon om det?
Jeg tænker i hvert fald, at det er rigtig vigtigt, at du holder fast i, at du ikke synes, det er ok. Hvis du først begynder at sige, at det er ok, så kan det være at dine grænser pludselig rykker sig til, at det også bliver ok, at han måske mødes med dem. Ens grænser kan langsomt rykke sig, uden man tænker over det, hvis ikke man mærker efter, og siger fra. Giver det mening?
Hvis han fortsætter med det, er det måske en god idé at gøre op med dig selv, hvor meget det fylder for dig. Er du f.eks. ked af det og bekymret meste af tiden? Er du konstant bange for at miste ham? Eller er det bare noget, der irriterer dig lidt?
Man kan ikke undgå, at der engang imellem er ting i ens forhold, der gør én ked af det. Men det er hårdt at være i et forhold, hvor man hele tiden er ked af det og bange for at miste.
Tænk hvis der fandtes en fyr derude, som var ligeså sød, men som ikke flirtede med andre piger.
Jeg håber, at din kæreste vil lytte til hvor ked af det, det gør dig. At han respekterer det og derfor stopper med at skrive/flirte med andre piger. Så han fortsat kan være en rigtig dejlig kæreste.
Mange hilsner fra
BørneTelefonen