Brev
Jeg fortryder
Hej,
jeg er en pige på snart 17 år. For lidt siden, var jeg til en fest med nogle fra min folkeskole.
Jeg havner ofte i den situation at jeg har drukket for meget, hvilket så resulterer i at jeg dagen efter en fest, ikke er 100% sikker på hvad der er sket.
Til den her fest, endte jeg så med at kysse en dreng, fra min gamle parallelklasse, hvilket var helt okay. Jeg fik det så rigtigt dårligt, og gik ud på et toilet for at samle lidt på mig selv. Imens jeg er på toilettet, kommer den dreng jeg har kysset med, ind. Vi begynder at kysse igen, men må flere gange skubbe ham væk fordi jeg føler at jeg skal brække mig. Fra hvad jeg kan huske, begynder vi at kysse igen hvor jeg så efterfølgende giver ham både en hånder og et blowjob. Jeg kan ikke huske hvordan det skete eller præcist hvad der gjorde, at jeg begyndte på det. Inden vi gjorde disse ting, bedte jeg ham også flere gange om at gå ud, så jeg kunne få det bedre, hvilket han åbenbart ikke forstod. Det er meget over min grænse, nu jeg ser tilbage på det, og jeg har aldrig prøvet det før. Efter jeg har gjort det, giver han mig så finger, og jeg kan huske at jeg prøvede at skubbe ham lidt væk, hvilket han så ignorede. Jeg stønnede også – og det gør mig virkelig utilpas at tænke på. Da det er sket, beder jeg ham om at gå ud, da jeg har det dårligt og så ringer jeg til min mor for at bede hende om at hente mig.
Efterfølgende har jeg været meget pinlig over situationen, i det han også er begyndt at skrive til mig -også om den episode, om jeg kan huske det og om jeg synes det var godt.
Har betroet mig til flere af mine veninder, hvor deres reaktion enten er overraskelse eller grin. De har også prøvet at berolige mig med at jeg er ung, så det går nok, men jeg fortryder det virkelig meget og har også grædt over det, da jeg ikke kan stoppe med at tænke på det.
Jeg prøver ikke at sige, at det er seksuel krænkelse, da jeg ikke gjorde noget konkret for at stoppe det og jeg var ligeså meget med til at starte det som han var, men jeg ved ikke hvordan jeg kan lægge det bag mig.
Mvh
Pige, 16 år

Svar fra
Børnetelefonen
Hej 16 årig pige
Jeg kan sagtens forstå, at du ikke er helt tryg ved, at du kan havne i situationer, hvor du ikke kan huske, hvad du har foretaget dig. Det kan være en ubehagelig oplevelse, at du “mister” hukommelsen om konkrete situationer.
Mange unge har som dig en periode hvor de eksperimentere lidt med alkoholindtagelsen, før de finder frem til den rette mængde for dem.
Uanset om du er påvirket af alkohol eller ej, skal ingen gøre noget ved dig, som du ikke ønsker. Et nej er et nej, lige meget hvor spagt det kommer. Fyren du taler om, burde have forstået dit nej tak. Det er slet ikke i orden, at han bare fortsatte og fik presset dig til, at gøre ting som du ikke havde lyst til. Alle har ret til, at bestemme over sin egen krop og det skal andre lytte til, uanset om de syntes man selv har lagt op til noget.
Til din udtalelse: “Jeg prøver ikke at sige, at det er seksuel krænkelse” må jeg bare sige “JO, det er”…. og du prøvede da i den grad at sige fra og alligevel fortsatte han – og man kan aldrig selv være uden om det, uanset hvor meget du var med til, at starte det. Du har ret til at fortryde hvert øjeblik det skal være.
Det var så stærkt at du fik sendt ham ud og ringet efter din mor, så hun kunne hente dig. Fik du mon  talt med din mor om, hvad der var sket?
Det er så ærgerligt, at mange, som du, er pinlige over oplevelsen – der er overhovedet ikke noget at være pinlig over, tværtimod burde det være fyren som var pinligt over situationen. En af måderne at få brudt “pinligheden” på, er ved at fortælle åbent om det. Hvilket du har gjort, det er mega sejt- bare der var flere som ville gøre det!
Du skriver ikke noget om, hvorvidt du har svaret på hans skriverier. Mit forslag er, at du enten slet ikke svarer eller at du skriver direkte, at du føler dig forulempet og tvunget til noget du ikke havde lyst til.
Hvis vi skal forholde os til loven, er det forbudt at have sex med nogen, som ikke giver deres sammentykke – og du kan faktisk melde ham til politiet.
Selvfølgelig kan du ikke glemme oplevelsen, det er totalt grænseoverskridende at blive tvunget til noget, som du ikke har lyst til. Det kan skabe mange forskellige følelser og tanker, som du skal have bearbejdet – du skal tale med nogle voksne, og gerne nogen, som ved hvad de taler om. Det kan være din læge eller en psykolog. Du kan også kontakte Center for voldtægtsofre  – de kan være gode at tale med.
Det skal siges, at meget jo kan være ændret i disse coronatider.
Jeg vil foreslå, at du taler med dine forældre og fortæller dem, at du har brug for deres hjælp og støtte til at bearbejde din oplevelse. Så må I samtidig beslutte om I vil anmelde det til politiet, ringe til hans forældre eller glemme det.
For nogen er det også hjælpsomt at skrive dagbog. Skriv alle dine tanker og følelser ned i en bog. Alene det, at du skriver det ned gør en forskel. Samtidig kan du holde lidt fast i dig selv, og sidst men ikke mindst kan du følge din bearbejdelse og din udvikling.
Du er også velkommen til, at ringe ind til Børnetelefonen 116 111, og tale med en af vores dygtige rådgivere. Her kan I tale det hele igennem og sammen finde en god måde, at fortælle det til dine forældre.
Jeg håber, at du får nogle gode snakke og får landet hele oplevelsen et sted som er hjælpsomt for dig.
De varmeste hilsner fra Børnetelefonen