Brev
Fjernet
Igår slog mor med øl flaske jeg blødt jeg ringe til min kommune der kom politi som hjalp mig og holdt mor væk
så kom en bil med 3 komune voksne så kom en ambulance og bliv bange og græd de tog forbindning på og sagde vi godt selv kunne køre af sted men så begyndte jeg kaste blod op og husker ikke mere vågne kl 17 om aften jeg syet fået làgt drop jeg græd der var voksne fra kommunen
kl 20 kom en akut plejfamilie som har skifte til at sidde med mig i en lænestol på syghuset er stsdig utryg og ked af det
Dreng, 10 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære 10 årige dreng
Hvor er det godt du skriver ind til os. Mange tak for dit brev.
Jeg kan godt forstå, du bliver ked af det, utryg og bange.
Det er meget voldsomt det din mor har gjort ved dig.
Du er bare så modig og sej at du fik ringet efter hjælp. Så du kom på hospitalet og fik hjælp.
Din mor må ikke gøre sådan noget imod dig. Det er meget voldsomt for dig og det er ulovligt at bruge vold mod børn.
Det er godt, at du nu får hjælp. At der er en plejefamilie, der kan passe på dig og sidde sammen med dig på hospitalet.
Måske er du nu kommet hjem til plejefamilien? Det kan sagtens være, du stadig er ked af det og bange. Det kan man godt være i rigtig lang tid.
Jeg kan godt forstå, hvis du er bange.
Det kan tage lang tid at kunne stole på andre mennesker. Især når der er sket noget så voldsomt, som er sket med dig.
Du kan prøve at fortælle din plejefamilie, hvordan du har det. At du er bange og ked af det.
Måske kan de hjælpe dig og måske kan du også snakke med en psykolog?
Du må rigtig gerne ringe til os på 116 111. Vi vil gerne hjælpe dig og snakke med dig om, hvordan du har det.
Så gør endelig det, hvis  du får brug for det.
Jeg tror godt, du kan bede om hjælp for du har allerede bedt om det.
Kærlig hilsen
BørneTelefonen