Brev
Corona
Hej
jeg er 11 år og har en oldemor som virkelig betyder meget for mig
jeg virkelig bange for at hun får corona da hun højs sandsynligt ikke ville overleve det
jeg er så mega bange for at miste hende og ved ikke hvad jeg skal gøre💔
11 år

Svar fra
Børnetelefonen
12. marts 2020
Kære du
Jeg kan godt forstå, at du bliver bange for, at din oldemor bliver syg af coronavirus.
Det er rigtigt nok, at gamle mennesker kan blive meget syge. Det er derfor, at skolerne, børnehaverne og en masse arbejdspladser er lukket nu. For at vi alle sammen kan passe på din oldemor og andre ældre eller syge mennesker.
Hvis vi alle sammen mødes mindre, så kan vi være med til at bremse smitten. Det vil sige, at når du bliver hjemme, så gør du faktisk det, som kan hjælpe din oldemor allerbedst.
Hvis din oldemor skulle blive syg, så er der heldigvis læger og sygeplejersker, som er klar til at hjælpe.
Måske kan du ringe til din oldemor? Mon ikke hun vil blive glad for at høre din stemme. Du kan også skrive et brev til hende. Måske kunne du skrive om, hvad hun betyder for dig?
Det er også en god ide at tale med en voksen tæt på dig om, at du er bange for, at din oldemor bliver syg. Hvis det er svært at få det sagt, så kan du måske bruge denne her side: Guide: skriv det til nogen
Det kan også være, at du sammen med den voksne kan tale om, hvordan I kan hjælpe din oldemor.
Jeg håber, at mit svar gav dig nogle ideer til, hvad du kan gøre, så du kan finde ro. Du er også altid velkommen til at ringe til os på BørneTelefonen på 116111.
Kærlig hilsen BørneTelefonen