Brev
Skilte forældrer
Hej BørneTelefonen
Jeg har problemer nogle gange med mine forældre
Det er tir at jeg hele tiden skal sige noget vider og nogle gange følger jeg som en tjener ( du hved at sige tingene) og nogle gang siger min mor fx at husk at tage det med fra far af og nogle gange glemmer jeg det og nogle bliver hun irrteriene der sammen hos min far
Pige 12år. Håber i kan hjælpe
Pige, 12 år

Svar fra
Børnetelefonen
Hej pige på 12 år
Jeg kan godt forstå, at du indimellem føler dig som en “tjener” – og derfor er du nødt til at fortælle dine forældre, hvordan du har det. Det er nemlig ikke din opgave at sige ting videre for dem.
Selvfølgelig skal du også selv sørge for at huske ting, men i sidste ende er det dine forældre, der har ansvaret for dig. Når du glemmer noget, er det jo ikke med vilje.
Derfor tænker jeg på, om dine forældre mon ved, at du synes, det er svært? Hvis ikke, så kan du tænke over, hvordan du kan fortælle dem det.
Du kan enten skrive et brev til din mor og far, hvor du beder dem om at tale med hinanden. Eller du kan måske indkalde dem til et “møde”, hvor de begge kommer. Når dine forældre ved, hvordan det hele påvirker dig, vil det måske ændre sig?
Det kan også være, du allerede har talt med dem uden held. Hvis det er tilfældet, er der måske en voksen, fx din lærer, der kan hjælpe dig med at snakke med dem? Det er også en mulighed.
På vores hjemmeside har vi også samlet nogle råd. Du kan se mere her. På hjemmesiden kan du også læse, hvad du kan gøre, hvis du ikke føler, du bliver hørt.
Du kan nemlig bruge det, der hedder din “initiativret”.
Hvis du har brug for det, er du altid velkommen til at kontakte os igen på 11611.
Mange hilsner
BørneTelefonen