Brev
Det eneste skilsmisse barn i klassen
Hej Brevkasse
Jeg er den eneste i min klasse der har det svært for min mor og far blev skilt for 1/2 år siden,
og nogle gange føler jeg mig udenfor fordi at jeg er den eneste der har skilte foældre.
Grunden til til at de skal skilles er at min far har været sammen med en anden,
nogle gange har jeg bare lyst til at dø, og jeg ved endeligt ikke hvorfor men jeg har bare lyst til det.
Kærlig hilsen O på 12 år
PS jeg håber i kan hjælpe mig????????????
Pige, 12 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 12 år!
Hvis du tjekker brevene i Brevkassen vil du se, at rigtigt mange børn har det ligesom dig, når deres forældre for nyligt er blevet skilt. Det er en stor forandring, der sker i et barns liv og mange ting skal man ligesom til at finde ud af på ny. Jeg kunne ønske for dig, at du kunne tale med dine forældre om, hvordan du har det, så de kan lytte og støtte dig til at få det bedre.
Har du mod på at tale med din mor eller din far om, hvordan du har det inden i dig? Din mor eller din far kan måske hjælpe dig med at sætte flere ord på de tanker og følelser, der er inde i dig? Det er helt naturligt, hvis du bliver trist eller vred eller får andre følelser inde i dig, som du ikke er vant til have. Det er også helt naturligt, hvis du får tanker om, hvordan det skal blive for dig i forhold til din far og din mor, fx om hvordan du skal bo og hvordan du har det med den ordning der er bestemt.
Det kan også være du har en sød farmor eller mormor som du kan få en snak med?
Jeg tænker på, at det måske også kan være en god idé at tale med din klasselærer om, at der lige nu er noget, der er svært for dig - og måske også fortælle det til din veninde? Det er tit rigtigt rart, når nogle omkring een véd lidt om, hvad der er svært for tiden. Så har man ligesom nogle, man kan betro sig til og man føler sig måske ikke helt alene.
Du kan overveje at vise dit brev til dine forældre eller een af dem. Det kan være din start på en god snak med dem om, hvordan det er at være dig lige nu. Jeg er sikker på, at dine forældre holder af dig og vil støtte dig så godt, som de kan og at de derved får hjælp til at se, at dét, der er sket, også har stor betydning for dig i dit liv.Jeg ønsker dig stort held og lykke og håber, du og dine forældre finder en god løsning, som dur for dig.
Mange hilsner fra Børnetelefonen