Brev
Sex og Seksualitet
Hej. Jeg skriver angående en lille hændelse som skete for en uge siden og sidste år.
Jeg har flere gange prøvet at have sex med en pige, men har svært ved, at den kommer helt op.. Altså der kommer ikke tilstrækkeligt blod.
Er det fordi jeg er til det samme køn?
Dreng, 17 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære Dreng på 17 år
Du gør dig nogle tanker om, du er til drenge. Jeg ved, det er noget, mange drenge i din alder, kan blive i tvivl om.
Men din oplevelse med pigerne, tænker jeg ikke, behøver at betyde noget. Der kan være mange grunde til, at du ikke har kunnet få den helt op og stå.
De fleste drenge er ret nervøse, de første gange, de har sex. Særligt, hvis de ikke kender pigen særlig godt. Måske har det også været sådan for dig?
Når man er nervøs, er det svært at få rejsning. Og bliver man først urolig over, at det ikke går sådan, som man synes, det skal, så bliver man måske endnu mere nervøs. Det kan jo godt gå hen og blive en rigtig ond cirkel. Hvor tankerne og frygten for ikke at få den op gør, at man ikke får rejsning.
Det kan også være, at du slet ikke har været i den rette stemning? Måske er I gået for hurtigt frem, eller måske har du ikke været tryg ved pigerne?
Du kan derfor overveje, hvor godt du skal kende en pige, inden I går i seng sammen. Og om du gerne vil vente lidt med næste gang, indtil du finder en pige, du er rigtig tryg ved.
Du kan også tænke over, hvordan det er, når du onanerer? Hvilke fantasier har du? Tænker du på drenge eller på piger? Det vil også kunne give dig et praj om, hvilket køn du tænder på.
Og så er det altid tilladt at give sig selv lov til at eksperimentere. Hvis du derfor møder en sød dreng, du har lyst til at være sammen med, så kan det jo også være en vej, du kan afprøve.
De bedste hilsener
BørneTelefonen