Brev
Sex med min bedstevens kærste
I søndags sku jeg ud i byen jeg sku være sammen med nogen venner
min bedste veninde sku os ha været med men hun var blevet syg så det var bare mig og nogen andre vi mødte så hendes kæreste nede i byen og han spurgte om han måtte være sammen med os og vi sagde bare ja okay nogen af de andre tog hjem lidt tid efter og jeg blev der var mig og hendes kærste og en anden ven hendes kærste spurgte om vi ville med hjem til ham og jeg sagde ja og trodet os den anden dreng sku med
men han tog hjem så var det bare mig og hendes kærste vi tog hjem til ham og sad i hans seng på vær vores mobil og så TikTok han kom tætter på mig han prøvede at kysse mig og jeg kysset ham tilbage jeg fik det virkelig dårligt over det men han begyndt bare at tage mit tøj af og slukket lyset på værelse og vi begyndte så at ha sex og da det var slut skyndte jeg mig bare at tage mit tøj på igen og nåde ikke engang at tage min lader med
jeg løb bare ude der fra og ud af huset og nu ved jeg ik hvordan jeg skal sige det til min veninde ville ikke gøre hende kede af det men kan bare ikke holde på det mere hvad skal jeg gøre
Pige, 13 år

Svar fra
Børnetelefonen
Du har sendt dit brev til Børn Hjælper Børn. En fra BørneTelefonen har besluttet, at det er bedst, at du får svar af en voksen rådgiver. Vi håber, at du alligevel vil kunne bruge svaret. Dit svar kommer her:
Kære pige på 13 år
Mange tak for dit brev. Det lyder som om, du har det rigtig svært med det, der er sket. Og at du føler dig alene med dine tanker og følelser. Jeg kan godt forstå, at du har brug for et godt råd i din situation. Jeg vil gøre mit bedste for at hjælpe dig.
Du er kommet til at have sex med din bedste venindes kæreste. Det er en rigtig ærgerlig situation. Du er bange for at gøre din veninde ked af det. Samtidig er det rigtig svært at holde på hemmeligheden for hende. Jeg kan så godt forstå, at det er svært at være i din situation.
Først vil jeg skynde mig at skrive, at det ikke kun er din skyld, det der er sket. Din venindes kæreste har lige så meget et ansvar for det, der skete mellem jer.
Det er noget, vi også hører fra andre unge. Der kan være mange årsager til, at man kommer til at være sammen med en vens kæreste eller at man måske selv er utro. Det gør dig ikke til en dårlig person. Og jeg kan læse i dit brev, at du fortryder. Du tænker på din venindes følelser. Det viser mig, at du er en god veninde.
Jeg tror desværre, at det er svært at undgå at gøre din veninde ked af det. Hun vil måske føle sig svigtet. Både af dig og hendes kæreste.
Jeg kan ikke fortælle dig, hvad du skal gøre. det er nemlig helt op til dig, om du fortæller din veninde det eller ej. Men jeg kan fornemme på dig, at hemmeligheden er rigtig svær at gå med. Derfor vil du måske helst fortælle hende det?
Jeg tænker også, at din veninde måske vil føle sig mere svigtet, hvis du ikke siger noget. For så får hun det måske at vide på en anden måde. Og så bliver hun måske ekstra ked af det.
Jeg ved ikke, om dig og hendes kæreste har aftalt noget. Måske vil det være rart for ham at vide, hvis du fortæller hende det. Så han også kan fortælle sin side af sagen og undskylde.
Jeg ved godt, at det er rigtig svært at fortælle din veninde om det. For nogen hjælper det at skrive et brev og aflevere. På den måde behøver man ikke starte den svære samtale ansigt til ansigt. Og din veninde får lidt tid til at tænke, inden hun svarer dig. Kunne det være en løsning for dig?
Du kan også spørge hende, om I skal gå en tur eller lave noget andet. Det kan nogle gange være lettere at tage en svær snak, mens man laver et eller andet. Så man heller ikke behøver kigge hinanden dybt i øjnene.
Jeg kan ikke fortælle dig, hvordan din veninde reagerer. Måske bliver hun vred, ked af det eller skuffet. Uanset hvad kan du fortælle hende, at du er der for hende. Du kan spørge hende om, hvad hun har brug for. Måske vil hun gerne have, at I ikke snakker sammen en periode. Eller måske har hun brug for at høre alt om det, der skete mellem dig og hendes kæreste.
Jeg håber, at du får en god snak med din veninde. Så du kan få lettet hjertet. Og jeg håber, at I kan komme igennem det hele og  fortsætter med at være gode veninder.
Du må altid skrive igen eller ringe på tlf. 116 111. Så kan du sammen med en af vores rådgivere snakke det hele igennem.
Kærlig hilsen BørneTelefonen