Sex med 2 indenfor 1 uge

Læs hele brevet
Svar fra

Børnetelefonen

Kære pige på 15 Tak for dit brev. Først vil jeg sige, at det er dejligt at høre, at du har fundet dig en sød kæreste. Det er tydeligt på det, du har skrevet, at I begge er rigtig glade for hinanden og betyder rigtig meget for hinanden. Derfor vil jeg gerne forsøge hjælpe dig med nogle idéer til, hvad du kan gøre. Når jeg læser dit brev, tænker jeg, at du er kommet til at gøre noget til festen, som du bagefter fortryder. Også selvom du i øjeblikket syntes, at det var rart. Det kan man nemlig godt komme til – specielt hvis man har drukket alkohol. Jeg tænker også, at der kan være flere grunde til at du alligevel følte glæde efter, at I havde haft sex: Måske fordi du stadig var påvirket af alkohol? Og måske har det også betydet noget, at det var en dreng, du længe har haft et lille crush på? Det er helt naturligt, at du føler dårlig samvittighed, men jeg synes også, du skal fortælle dig selv, at du ikke har gjort det for at såre din kæreste – og at du stadig elsker din kæreste ligeså højt som du altid har gjort. Det er også helt normalt, at man kan have en dejlig kæreste, man er rigtig glad for, samtidig med at man også synes, en anden er sød. Og måske er det det, du lige nu oplever? Det kan godt være en frustrerende og forvirrende følelse at gå rundt med. Men jeg tror også, det er nogle følelser, som rigtig mange kan genkende fra deres eget kærlighedsliv. Du er i hvert fald ikke den eneste, der skriver til os med sådanne følelser. Nogen gange kan “det forbudte” blive enormt spændende. Det tror jeg også, er en del af det, du mærker. Prøv og forestil dig, at du ikke havde din kæreste, og derfor har mulighed for at være sammen med ham fra festen. Helt frit. Hvordan føler du, når du forestiller dig det? Det kan måske hjælpe dig med at afgøre, hvad du egentlig føler for. Sådan helt ned i maven. Om du i sidste ende vælger at fortælle det til din kæreste eller ej, er naturligvis din egen beslutning. Men jeg vil alligevel give dig nogle idéer, du måske kan bruge, uanset hvad du vælger. Som du skriver i brevet, er ærlighed vigtig for dig, og derfor kan jeg godt forstå, du har gjort dig overvejelser om, om du måske på et tidspunkt skal sige det til din kæreste. Hvis du vælger at sige det til ham, synes jeg, du skal overveje, hvad du siger og hvordan du siger det. Måske kunne du fortælle, at I begge var fulde? At du fortryder det og at der ikke var mere i det? Og samtidig kunne du fortælle ham, at det er ham, du elsker og vil være sammen med? Og måske kunne du også fortælle ham, at ærlighed er rigtig vigtig for dig? Og måske kunne du overveje, om din kæreste ville foretrække at få det at vide ansigt til ansigt, eller fx i et brev, han kunne læse, når han var alene? Hvis du vælger ikke at sige det til ham, skal du først og fremmest vide, at det er helt ok. Specielt når drengen og dig er blevet enige om, at I var fulde, og der ikke var mere i det. Så derfor kan jeg godt forstå, hvis du vælger ikke at sige det, fordi du er bange for at miste din kæreste og ikke vil gøre ham ked af det. Måske kan du så have brug for at snakke med nogle andre, så du ikke skal gå rundt med det alene? Måske har du en veninde, du kan betro dig til? Det vigtigste er, at du ikke skal gå rundt i jeres forhold og hele tiden have dårlig samvittighed, eller frygte at dit utroskab kommer frem i lyset. Det er i virkeligheden dén overvejelse, der er den vigtigste. Jeg håber, jeg har kunnet give dig nogle idéer og nye perspektiver på dit dilemma. Jeg ønsker dig og din kæreste alt det bedste fremover. Hvis du har brug for at snakke, er du altid velkommen til at skrive eller ringe til BørneTelefonen på tlf. 116 111. Kærlig hilsen BørneTelefonen

Har du spørgsmål til sex eller den første gang?

Den første gang kan for nogen være en stor ting. Og mange har allerede en forestilling om, hvordan det bliver. Derfor kan nogle opleve at blive nervøse, fordi de gerne vil have en god oplevelse. Men det betyder også, at det kan blive svært at slappe helt af. Nervøsiteten kan fx gøre det svære for drenge at få en stiv pik, og for pigerne at blive våde. Det bedste råd er derfor at tage det helt stille og roligt, og tale sammen om det.

Det er helt almindeligt at blive nervøs eller usikker omkring sin første gang. Måske du er usikker på, om du kan finde ud af det? Om du vil kunne lide det? Hvornår du er klar? Eller om du ser ”rigtig” ud?

Der findes ikke nogen rigtig eller forkert måde at se ud på. Kroppe og kønsdele ser forskellige ud. Læs mere her, og få flere gode råd til sex og den første gang!

Quiz om sex, seksualitet og krop

Kender du til myterne?