Brev
Ødelagt sexliv
Hej BB.
Jeg er en ung pige på 18 år.
Det er meget grænseoverskridende at skulle skrive omkring dette.
Men for to måneder siden, hævet hele min fisse op, der fik jeg af vide, at jeg havde svampeinfiktion.
Så selvfølgelig fik jeg nogle piller, og efter det gik det væk.
Men så begyndte noget andet at irriterer mig. Jeg elsker sex, og kan ikke leve uden det, men næsten hver gang jeg har sex med min kæreste, så enten midt i vores sex eller efter, får jeg en lille hævelse, nederst af mit hul.
Det svier meget, og går altid ud og skyller med koldt vand, for at dæmpe min hævelse.
Og det er ikke pga jeg ikke er våd nok, fordi jeg bliver hurtigt tændt, så bliver jeg våd efterfølgende. Men det går udover mit sexliv, og har prøvet alt.
Så derfor skriver jeg til jer omkring mit problem for at få lidt mere information, mht hvad det kan være, for min læge hjælper mig ikke.
Mhv M….
Pige, 18 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 18 år
Det lyder bestemt ikke rart.
Mit korte råd til dig vil være, at du tager kontakt til din læge igen. Det er svært for mig at afgøre, hvad der kan være galt, men det skal bestemt ikke være sådan, at det er ubehageligt og du hæver op, når du har sex. Måske er der stadig noget svamp eller måske en allergisk reaktion, hvis I bruger kondom eller andre ting.
Hvis du ikke har lyst til at gå til din egen læge, kan du se om der er en præventions- og sexsygdomsklinik i dit område og tage kontakt til dem i stedet. Du kan se en oversigt over dem her: http://www.sexsygdomme.dk/sexsygdomme-dk/sexsygdomsklinikker.aspx
Jeg håber, at du finder ud af, hvad der er galt.
Kærlige hilsner
BørneTelefonen