Brev
min p*k for stor
Hej brevkasse
Mig og min kæreste har nu været kærester i 4 år. En aften jeg var hjemme hos hende tog hun en pakke op med kondomer og spurgte om jeg ville prøve nogen af dem.
Vi talte lidt tid indtil vi gik ind på hendes værelse. Hun begyndte at tage tøjet af, så det gjorde jeg også. Og i starten rørte vi bare hindanen.
Men på et tidspunkt spurgte hun mig om hun ville have sex og jeg sagde ja.
Men da jeg skulle have min penis ind i hendes fisse, var min pik alt for stor! Vi kunne slet ik. Nu ved jeg ik hvad jeg skal sige til hende.
Dreng, 16 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære dreng på 16 år
Jeg kan godt forstå, at det kan føles frustrerende, hvis det ikke lige fungerer, når man skal have sex med sin kæreste.
Ud fra dit brev forstår jeg det som om, at det var første gang, I forsøgte at have sex med hinanden. Derfor tænker jeg, at det er ret normalt, at det virker som om, at der ikke var plads.
Selvom kvindens skede kan føles stram eller snæver, så er den faktisk meget elastisk. Når det føles som om, der ikke er plads, kan det handle om, at man går for hurtigt igang med samlejet. Det vil gøre, at pigen ikke er våd eller afslappet nok i skeden, og så "glider" det ikke så nemt, som det er meningen. Det kan altså også skyldes, at pigen spænder i musklerne i omkring bækkenbundet, hvis hun ikke slapper nok af i situationen. Hvis musklerne er spændte, vil der være mindre plads i skeden.
Jeg kan godt forstå, at det kan føles lidt akavet og svært at komme videre fra. Men det er en rigtig god idé, at I snakker om det og finder en løsning næste gang, I vil have sex.
I kan fx overveje, om I skal bruge glidecreme næste gang. Det kan være en god idé, hvis pigen ikke oplever at blive våd nok. Men et godt og dejligt forspil er absolut også rigtig godt. Det kan virkelig gøre en stor forskel for, hvor tændt og afslappet man er.
Jeg tænker, at det vil være en idé at læse mere  om sex og hvad, der er godt at gøre. De fleste oplever nemlig nogle af de sammen ting, som I har. Måske kan I sammen læse om mere på http://www.sexlinien.dk/emneside-seksuelle-lyster/foerste-gang.aspx  Det plejer at være godt, at man læser og får talt sammen. Det ved jeg har været en god hjælp til at slippe det, at det kan føles akavet at tale om. Måske er det også noget for jer.
Kærlig hilsen
BørneTelefonen