Brev
Lesbisk og Forelsket?!?
Hej Børnetelfonen,
Jeg er en pige på 15 år der står i et dilemma..
Der er den her pige jeg godt kan lide, der er bare lige nogle problemer. Det er en pige, hun er 25 år gammel og hun har en kæreste..Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre.
Hun er bare gude smuk, cool, og god til sit arbejde og rigtig sød. Jeg er normalt hetroseksuel, men tænker nogle gange om jeg egentlig er andet. Hun giver mig sommerfugle i maven, og jeg kan leve højt i flere dage efter hvis hun har grint af en af mine jokes eller givet mig ros.
Jeg elsker hendes duft, og hver gang hun går ind i samme rum som mig og jeg kan dufte hende bliver jeg rigtig glad. Ligesom om jeg forbinder det med noget rart.
Nogle gange om natten forestiller jeg mig, at hun ligger og holder om mig og så falder jeg godt i søvn.
Jeg er totalt vild med hende og hun er helt fantastisk. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre. Jeg ser hende cirka 1 gang i ugen og nogle gange lidt sjældnere. Jeg er totalt bange for at miste hende, og nogle gange gør det mig ked af det at vi ikke kan andet end at have et normalt fohold som “Lærer” “Elev”…
Jeg har ikke kendt hende så længe endnu, men det føltes som evigheder..
Hjælp mig..
Pige, 15 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige 15 år
Det er altid fantastisk, når man møder en anden, man har det rigtig dejligt med, uanset køn. Denne pige lyder til at give dig en masse skøn energi og glæde, som giver dig sommerfugle i maven. Både når I er sammen, men også bare du tænker på hende.
Derfor forstår jeg godt at du kan være bange for at miste hende. Men også at det er et dilemma, når nu hun både er del ældre end dig, hun har en kæreste og mest af alt, så hun din lærer…
Du skriver at du kan være i tvivl om, du er andet end heteroseksuel? Det kan være svært at svare på, men forstår godt at du får tanken i forhold til de følelser du mærker i øjeblikket….
Mange unge oplever faktisk at være i tvivl om deres seksualitet. Vi får flere breve der handler tvivl, som din. Som ung bliver man jo mere og mere bevidst om, hvem man er, som person,  seksualtitet og andre ting. Du lyder ikke til at være forskrækket over at have det sådan? Det tænker jeg bestemt heller ikke du skal være. Jeg synes tværtimod at det er modigt og super godt, at du så ærligt i brevet beskriver dine følelser og tanker .
Men om du denne gang er forelsket eller du mere oplever at være fascineret af hende – er svært at vide. Det lyder i hvert fald til, at der er sker noget særligt hos dig, når du er sammen med hende. Hun gør dig tryg og glad og meget mere. Jeg tænker godt at man kan være vild med en person og glæde sig meget til at være sammen, uden det behøver at være forelskelse… Men igen, ved jeg jo ikke hvordan du oplever det…..
Jeg synes bestemt at du skal prøve at nyde det når I ses!  Selvom det måske kan være svært? Især når du samtidig tænker på, at det ikke kan blive til andet end det forhold I har nu …For det har du jo ret i, såfremt hun er din lærer. Men det er jo helt tilladt at være rigtig glad for sin lærer. Også så meget at man synes at hun er fantastisk og glæder sig til at se hende igen.
Jeg tænker på om, du mon du har delt dine tanker og denne glæde du oplever med andre? Måske det kan gøre noget godt for dig at betro dig til en god ven eller veninde? Kunne du forestille dig det?
Hvis du er usikker på hvordan din ven/veninde reagerer – kunne du vise brevet her og at sige, at du har fundet dilemmaet på nettet? Finde ud af hvilken reaktion du får …Inden du måske fortæller, at det er dit brev? Bare et forslag.
Mange oplever også glæde af råd de har fået på Sexliniens rådgivning – prøv f.eks. dette link: http://www.sexlinien.dk/emneside-seksualitet-og-koen/lesbisk.aspx.  eller hos http://www.lgbt.dk/radgivning/ungdomstelefonen/ Mon du allerede kender de sider? Her kan du også læse om andre unge der har tanker og følelser  om seksualitet og mange andre emner.
Jeg håber, at du kan bruge nogle af mine råd, at du finder lidt ro med dine tanker og følelser lige nu.  Ellers  er du altid velkommen til at skrive eller ringe igen 11611.
Kærlig hilsen
BørneTelefonen