Brev
Hvad skal jeg gøre
Hej jeg har et spørgsmål, kan man risikere graviditet vis man ikke har haft sex hvor han ikke har været oppe i en men vis jeg har sat på ham i trusser lige over hans kønsdelle han havde også underbukser på,men han var dog hård og vi bevægede os rund jeg var oven på det efter var ham hvor vi også gav henstanden fingeren og handjop, kan jeg blive gravid af dette?
Pige, 15 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 15 år
Hvor er det dog sejt af dig, at du vælger at skrive til os på BørneTelefonen, kan høre at det fylder meget for dig omkring om du kan blive gravid.
Først vil jeg starte med at sige, at jeg kan sagtnes kan forestå dig og at du måske kan føle dig lidt bange eller forvirret over om du kan blive gravid.
Du kan tage det helt stille og roligt, fordi den eneste måde du kan blive gravid på, er at i har haft samleje (sex) sammen. Det vil sige at han har været oppe i dig og har haft udløsning. Det er den eneste måde hvorpå du kan blive gravid. Du kan ikke blive gravid af at sidde ovenpå ham med underbukser, og heller ikke ved at få finger og give ham et handjob.
Så kære dig, du kan tage det helt stille og roligt og slappe helt af, fordi du er ikke gravid og kan ikke blive gravid når i ikke har haft sex sammen.
Hvis du vil have flere råd eller vejledning kan du også besøge http://www.sexlinien.dk, hvor du kan finde en masse gode råd og debatter omkring det emne.
Jeg håber du kan bruge mit svar, og at du er blevet lidt klogere på det, og forhåbentligt føler dig lidt mere sikker. Du er altid velkommen til at kontakte BørneTelefonen igen hvis du skulle have flere spørgsmål, eller bekymringer.
Kærlig hilsen BørneTelefonen