Brev
Hvad skal jeg gøre!!!!!
Ej
jeg er en pige på 12år
jeg ser sex og onaner
og en da min klasse hacked sig in på min iPad
og så st jeg ser sex
og nu hved hele skolen det
jeg har ik været i skole nærmest(5 uger) og jeg har løjet over for min mor og sagt at jeg er syg osv
jeg håber i kan hjælpe mig
hilsen den 12årig pige????????????????
Pige, 12 år

Svar fra
Børnetelefonen
Hej pige på 12 år.
Det var da tarveligt at din Ipad blev hacked. Det er faktisk alvorligt, for man ikke må tage andres personlige ting!
Det bedste ville være, at du tager i skole igen så hurtigt som muligt. For du kan jo ikke blive hjemme for evigt. Og selvom det er svært at komme i skolen igen, tror jeg det ville være det bedste for dig. For det ville være godt for dig at komme videre og lægge det her bag dig.
Når du skriver at du ser sex, går jeg ud fra at du ser porno? Jeg tror ikke du er den eneste i din klasse eller på hele skolen der ser porno. Der er nemlig flere børn på din alder der ser porno en gang i mellem. Så jeg synes ikke, du skal have det dårligt med det. Og hvis du er bange for at blive drillet med, at du kom til at se porno, kan du måske øve dig i hvad du skal sige tilbage. Fx 'Og hvad så!' eller måske 'det er jeg ikke den den eneste der gør her i klassen' eller måske bare ignorere dem.
Desuden ville det være rart for dig at få lidt støtte af dine forældre. Så jeg synes det ville være en rigtig god idé at fortælle om det til din mor. Jeg ved at det er svært at fortælle, fordi det føles pinligt for dig. Men jeg håber på, at hun forstår problemet og har lyst til at støtte dig.
Desuden synes jeg, du bør fortælle til din lærer at der var nogen i klassen, der hackede din iPad. For det må man ikke, måske ville det endda være en god idé, hvis din lærer tager det op i klassen for at støtte dig. Jeg ved det kan føles pinligt, men det er meget vigtigt at du kommer videre, så det igen kan blive rart for dig at komme i skole.
Vis gerne brevet her til din mor og din lærer, hvis du synes det er nemmere end at skulle fortælle det direkte! Eller du kan få din mor til at tale med din lærer om det.
Det er i hvert fald vigtigt at du får det godt igen og kan tage i skole - og det kan de voksne hjælpe dig med.
Skriv eller ring gerne til os igen hvis du får brug for det 116111. Vi vil så gerne hjælpe dig videre.
Kærlig hilsen
BørneTelefonen