Brev
Jeg kan ikke finde ud af det
Hej jeg er en pige på 12, og jeg kan ikke finde ud af hvordan man onanere jeg har prøvet et par gange men det føles ikke rigtig godt, så præsic hvordan gør man?( kunne ikke finde på en mere passende kategori)
Pige, 12 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 12
Mange tak for at skrive herind. De fleste piger og drenge på din alder er ret interesseret i emnet onani, og hvordan man gør det. Det er vigtigt at sige, at alle er forskellige og der derfor ikke findes ét korrekt svar, der gælder for alle.
Selvom de måske ikke taler åbent om det, er der mange unge i din alder, som starter med at udforske sig selv. Det er en rigtig god måde at lære sin seksualitet at kende på. På den måde finder man frem til, hvad der føles godt. Du kan også passe bedre på dig selv i forhold til, hvad der føles godt eller ej, når du på et tidspunkt får en kæreste.
Du kan også kigge på denne hjemmeside: http://www.sexlinien.dk.
Her finder du rådgivning for børn og unge om spørgsmål, tanker og forestillinger i forhold til onani, sex og kærlighed. Rådgivningen er netop tilpasset unge på din alder, og de spørgsmål der kan dukke op i denne forbindelse.
Jeg håber, at du kan bruge mit svar til noget.
Kærlig hilsen fra BørneTelefonen