Jeg kan ikke finde ud af det

Hej jeg er en pige på 12, og jeg kan ikke finde ud af hvordan man onanere jeg har prøvet et par gange men det føles ikke rigtig godt, så præsic hvordan gør man?( kunne ikke finde på en mere passende kategori)

Pige, 12 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære pige på 12

Mange tak for at skrive herind. De fleste piger og drenge på din alder er ret interesseret i emnet onani, og hvordan man gør det. Det er vigtigt at sige, at alle er forskellige og der derfor ikke findes ét korrekt svar, der gælder for alle.

Selvom de måske ikke taler åbent om det, er der mange unge i din alder, som starter med at udforske sig selv. Det er en rigtig god måde at lære sin seksualitet at kende på. På den måde finder man frem til, hvad der føles godt. Du kan også passe bedre på dig selv i forhold til, hvad der føles godt eller ej, når du på et tidspunkt får en kæreste.

Du kan også kigge på denne hjemmeside: http://www.sexlinien.dk.
Her finder du rådgivning for børn og unge om spørgsmål, tanker og forestillinger i forhold til onani, sex og kærlighed. Rådgivningen er netop tilpasset unge på din alder, og de spørgsmål der kan dukke op i denne forbindelse.

Jeg håber, at du kan bruge mit svar til noget.

Kærlig hilsen fra BørneTelefonen

Har du spørgsmål til sex eller den første gang?

Den første gang kan for nogen være en stor ting. Og mange har allerede en forestilling om, hvordan det bliver. Derfor kan nogle opleve at blive nervøse, fordi de gerne vil have en god oplevelse. Men det betyder også, at det kan blive svært at slappe helt af. Nervøsiteten kan fx gøre det svære for drenge at få en stiv pik, og for pigerne at blive våde. Det bedste råd er derfor at tage det helt stille og roligt, og tale sammen om det.

Det er helt almindeligt at blive nervøs eller usikker omkring sin første gang. Måske du er usikker på, om du kan finde ud af det? Om du vil kunne lide det? Hvornår du er klar? Eller om du ser ”rigtig” ud?

Der findes ikke nogen rigtig eller forkert måde at se ud på. Kroppe og kønsdele ser forskellige ud. Læs mere her, og få flere gode råd til sex og den første gang!

Quiz om sex, seksualitet og krop

Kender du til myterne?