Brev
Hey BB trekant med kæresten og hendes veninde
Har nogle spørgsmål omkring det
Altså har en kæreste men en dag var hun hernede ved mig sammen med hendes veninde
vi har skrevet lidt omkring sex
Hun er 15 og hendes veninde er også 15… Jeg er 16
Min kæreste spurgte omkring at det var i orden at hun var med til den trekant Ville spørge om at det ikke er lidt utro om det. Hun vil selv have det men ja bange for hun også kan finde på at gøre det med andre….. Altså vi har gjort det men ja syntes det var underligt….
Og er begyndt at få knopper på min penis ved ikke hvorfor vi havde brugt kondom og ja ved ikke hvorfor jeg har det :/
Men tak for hjælpen på for vejen!
Dreng, 16 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære dreng på 16 år,
Mange tak for dit brev.
Forskellige ønsker? Det er altid svært at rådgive andre om sex og følelser. For mennesker er forskellige.
Men det lyder som om, at du ikke syntes det er en god idé, det der med sex-trekanter?
Du syntes det var underligt da I prøvede, og du følte lidt I svigtede hendes og dit forhold, fordi den anden pige var med. Og nu er du også blevet usikker på, om din kæreste kunne finde på at have sex-trekanter med andre.
Jeg kan godt forstå du bliver usikker. For måske har hun nogen ønsker og lyster, som er forskellige fra dine?
Her er det altid vigtigt at mærke efter hvad du selv har lyst til. Og hvad du ikke vil være med til. Selvom det måske kan føles svært at sige fra.
Måske kan I tale om det? Har du prøvet at tale med din kæreste om, hvordan du har det med sex-trekanter?
Ved du hvad hun syntes om det, efter at have prøvet det med dig og hendes veninde? Det kan jo være, at hun også syntes det var lidt underligt at prøve det i virkeligheden, selvom det var hendes eget forslag?
I alle forhold, har man brug for at kunne stole på hinanden. Ellers bliver tingene noget værre rod. Og derfor kan det være en god idé, at prøve også at tale om de svære ting.
Hvis du gerne vil tale med din kæreste om det, med ikke helt ved hvordan, kan du f.eks. ringe ind til os på BørneTelefonen. Så vil vi rigtig gerne hjælpe dig med at finde en god måde, at begynde den snak med hende.
Mere information om sex? I var kloge, og dyrkede sikker sex med kondom. De hvide knopper du taler om, er højest sandsynlig talgknopper. Ligesom dem man kan få f.eks. i ansigtet, hvor de kan blive til bumser.
De er helt ufarlige, og har intet med sex eller kondomer at gøre.
Hvis du gerne vil være sikker på, hvad det er for nogen knopper, så kan du få en tid hos din læge. Hvis de ændrer udseende, bliver betændte, eller begynder at gøre ondt, så er det vigtigt at du går til lægen og får dem tjekket.
Kender du i øvrigt
www.sexlinien.dk
? Det er en rådgivningsside om sex. De har nogen rigtig gode informationssider. De har også en gratis anonym rådgivning, og er specialister i sex-rådgivning til unge.
Jeg håber du kan bruge mit svar? Husk at du altid er velkommen til at ringe, skrive, chatte eller sms’se til os. Det kan nogen gange være lidt lettere at hjælpe, når man kan tale mere direkte sammen.
Kærlig hilsen BørneTelefonen