Er jeg biseksuel?

Hej
Jeg er i tvivl, om jeg er biseksuel. Jeg har været forelsket i en god håndfuld drenge gennem tiden, men her for nogle måneder siden, blev jeg forelsket i en pige. Hun skulle desværre rejse væk fra Danmark et par dage efter jeg havde mødt hende.

Nu går jeg og spekulerer på, om jeg er biseksuel. Jeg har ikke været forelsket i nogle piger siden, men jeg er 100 på, at jeg var det i hende. Jeg vil gerne vide om jeg er biseksuel, og hvis svaret bliver et måske, hvordan finder man så ud af, om man er det??

Pige, 14 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære pige på 14
Tak for dit brev. Jeg kan sagtens forstå, at du føler dig forvirret over dine tanker.
Jeg kan dog ikke give dig svaret på, om du er biseksuel eller heteroseksuel, for det er du den eneste, som kan finde ud af og med tiden vide med sikkerhed.

Mange unge er i teenagealderen forvirrede over deres seksualitet. Nogen bliver, som du selv skriver, forelskede eller tiltrukkede af en veninde - uden dog at være biseksuelle eller lesbiske.

Jeg tror, at det er mindre vigtigt at sætte en mærkat på sig selv i form af, om man er lesbisk, biseksuel eller heteroseksuel. Jeg tror, det bedste du kan gøre for dig selv nu, er at følge dit hjerte. Mærk godt efter og gør dig nogle tanker om, hvad du har lyst til.

Måske kunne det være rart for dig at vende dine tanker med nogle veninder eller dine forældre - eller en helt anden, som du stoler på?

Ligegyldigt hvad, så vil du på et tidspunkt blive klogere på din seksualitet. Dog kan det tage noget tid - så der er ikke andet for end at være tålmodig og prøve sig frem... Du kan måske også føre dagbog over dine tanker og følelser..? Det kan i hvert fald være en hjælp for nogle...

Pøj pøj!

Husk du er velkommen til at vende dine tanker med en rådgiver på BørneTelefonen på 116 111. Det er anonymt og gratis. Du er selvfølgelig også velkommen til at skrive igen.

Kærlig hilsen BørneBrevkassen

Har du spørgsmål til sex eller den første gang?

Den første gang kan for nogen være en stor ting. Og mange har allerede en forestilling om, hvordan det bliver. Derfor kan nogle opleve at blive nervøse, fordi de gerne vil have en god oplevelse. Men det betyder også, at det kan blive svært at slappe helt af. Nervøsiteten kan fx gøre det svære for drenge at få en stiv pik, og for pigerne at blive våde. Det bedste råd er derfor at tage det helt stille og roligt, og tale sammen om det.

Det er helt almindeligt at blive nervøs eller usikker omkring sin første gang. Måske du er usikker på, om du kan finde ud af det? Om du vil kunne lide det? Hvornår du er klar? Eller om du ser ”rigtig” ud?

Der findes ikke nogen rigtig eller forkert måde at se ud på. Kroppe og kønsdele ser forskellige ud. Læs mere her, og få flere gode råd til sex og den første gang!

Quiz om sex, seksualitet og krop

Kender du til myterne?