Brev
Homoseksuel
Hej
jeg er en dreng på snart 11 år jeg har vidst i lang tid at jeg er til drenge jeg ikke hvordan jeg skal spirnge ud for mine forældre.
Jeg er forelsket i en som ikke går på min skole jeg får det nogle gange dårligt når jeg er sammen med ham og får sommerfugle i maven.
Jeg gør alt for ham vis han beder om noget jeg gør det og nogle gange gør han også ting får mig jeg bliver også drillet af mine klasse kamerater med at jeg er homoseksuel.
Jeg hved bare ikke hvordan jeg sjal sige til mine forældre at jeg er homo eller hvordan jeg siger til ham jeg er forelsket i ham.
Ps hjælp mig.
Dreng, 10 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære dreng på snart 11 år
Når noget er rigtig svært at få talt om med sine forældre, så kan det være en god idé at skrive det til dem i et brev – på samme måde, som du har skrevet herind.
På den måde har du tid til at tænke over, hvad du vil skrive. Du kan stille og roligt få det sagt.
Du kunne fx starte med at skrive: “Kære mor og far. Der er noget, jeg har brug for at få talt om, men jeg tør ikke rigtig sige det til jer. Derfor skriver jeg i stedet for…”
Og så skriver du, hvordan du har det, hvor længe du har følt, som du gør og så videre. Hvad tænker du om den idé?
Ofte ved forældrene godt, hvis deres barn er homoseksuel, så måske har dine forældre allerede fornemmet det.
Jeg synes også, at det er en god idé at få fortalt din klasselærer, at du bliver drillet, for det er bare ikke i orden. Og det er noget, din klasselærer skal hjælpe med at stoppe. Mobning må nemlig ikke foregå, uden at skolen gør noget for at stoppe det. Sådan er reglerne i Danmark.
Måske ville det være en god idé, hvis du starter med at fortælle dine forældre, at du bliver drillet. Så kan de hjælpe dig med at få talt med klasselæreren.
Tror du, at ham du er forelsket i, har det ligesom dig?
Det er måske ikke helt nemt at fornemme, men mon ikke du bare skal vise ham, at du gerne vil være sammen med ham? Måske kunne du foreslå, at I laver noget sammen, så I kommer tættere på hinanden og lærer hinanden bedre at kende. Så vil det nok blive nemmere at fornemme, om han føler det samme, inden du tænker på at sige til ham, hvordan du har det.
Hvis du har brug for at tale med en voksen om dine tanker og følelser, er du meget velkommen til at ringe BørneTelefonen på 116 111. Det er gratis, og du er anonym. Du kan også kontakte os på SMS og chat.
Kærlig hilsen
BørneTelefonen