Seksualitet

Hej:)

Jeg er en pige på 15 år, og jeg skriver, fordi jeg er helt vildt forvirret omkring min seksualitet. Det er noget, som jeg går og tænker over hele tiden, det fylder ret meget.

For det første, så synes jeg ikke som sådan, at drenge er attraktive. Alle mine veninder savler over drengene fra parallelklassen hele tiden, og jeg kan simpelthen ikke se, hvad der er så fantastisk ved dem. Det er ikke sådan, at tanken om at være i et forhold med en dreng giver mig kvalme, men når jeg tænker på, at være i et forhold, så er det forholdsvis piger, jeg tænker på.

Når jeg ser kærlighedsfilm, hvor hovedpersonerne er en mand og en kvinde, så er det altid kvinden jeg kigger på, og jeg tager tit mig selv i at håbe, at kvinden finder en anden kvinde og forlader manden. Jeg er også for det meste ligeglad med, hvorvidt filmen ender godt. Hvis de bliver uvenner og slår op, så rører det mig ikke det mindste, med mindre det er to kvinder det handler om.

Jeg er også stor fan af serien The 100, hvor der er et lesbisk par, Lexa og Clarke. Jeg er helt forelsket i deres forhold, hvilket måske lyder lidt underligt, men det er jeg altså. Jeg kan se den scene, hvor de kysser, gang på gang, og det giver mig kuldegysninger og sommerfugle i maven hver gang.

Det er også sådan, at alle mine celebrity crushes er kvinder. Jeg har aldrig haft et celebrity crush på en mand.

Jeg læser også tit, og når jeg læser romantik, så handler det altid om to piger. Jeg prøvede engang at læse noget om en pige og en dreng, men det sagde mig ikke noget, og jeg læste ikke bogen færdig.

Jeg har også en rigtig god veninde, som jeg har kendt siden var helt lille. Hun bor et stykke væk fra mig, men vi snakker hver dag.
Men her på det seneste føler jeg, at der er ved at ske noget imellem os, og så alligevel ikke.
Hvor hun før i tiden tit kaldte mig svamp, dum, en bitch, og sagde fuck dig og hold kæft (for sjov, selvfølgelig), er hun nu begyndt ikke at gøre det ligeså meget. Hun komplimenterer mig meget oftere, kalder mig sød og nuttet, siger jeg ser smuk ud, og jeg får sommerfugle i maven hver gang. Hun er også begyndt at sende hjerteemojis til mig.
På den anden side, så fortæller hun også om alle de flotte piger og drenge (hun er biseksuel, har hun fortalt mig) på hendes gymnasium, og jeg bliver så misundelig hver eneste gang. Og nu her de seneste par dage, hvor jeg har skrevet “Godnat❤️” og “Godmorgen❤️”, så har hun svaret det samme tilbage, bare uden et hjerte, og det gør mig altså lidt trist. Hun er også begyndt ikke helt at svare tilbage. Nogen gange åbner hun mine beskeder uden at svare, og når hun så svarer, så er det nogle korte, ligegyldige svar. Men omvendt, så sender hun mig også ligepludselig en masse videoer på Snapchat, hvor hun fortæller om sin dag, og spørger ind til min.
Jeg føler lidt, jeg har gjort noget forkert, men jeg ved ikke, hvad det skulle være.
Jeg tager også mig selv i hele tiden at tjekke, om der er nogen beskeder fra hende på Messenger.
Jeg ved ikke, om jeg er forelsket, for jeg har aldrig været forelsket før.

Jeg har sagt til mig selv, at jeg måske bare skal lade det med min seksualitet ligge og bare tage det, som det kommer. Hvis jeg forelsker mig i en dreng, så gør jeg det, og hvis jeg forelsker mig i en pige, jamen så er det sådan, det er. Men jeg er også ivrig efter svar. Hvad tænker i ?

Pige, 15 år
Svar fra

Børnetelefonen

Hej Pige

Hvor er det godt du skriver her på BørneTelefonen hører vi tit fra børn og unge der har spørgsmål til deres seksualitet så du er bestemt ikke alene.

Jeg kan sagtens forstå din iver efter svar. Så jeg vil prøve at hjælpe dig så godt jeg kan

Ens seksualitet er jo en privat sag på den måde at man ikke behøve at fortælle folk om det, men også fordi det er noget man selv må finde ud af. Det er kun dig der kan vide hvad din seksualitet er.

Jeg kan sagtens forstå at du har overveje om du er lesbisk men dine oplevelser af at værre tiltrukket af piger/kvinder. Det lyder som om at du har givet det meget eftertanke. Jeg synes det vil give god mening vis du vælger at kalde dig for lesbisk

Så vis du føler du er lesbisk så er det sådan det er. Hvis du vil værre sikker på hvordan du har det med at kalde dig lesbisk, kan du starte med bare at tænke over hvordan det føles at beskrive dig selv på den måde.

Du kan måske snakke med en god ven/veninde eller en voksen om dine tanker. Så kan du se hvordan du har det med det.

Jeg syntes også det er vigtigt for dig at huske på at man godt må ændre ens seksualitet når man for ny erfaring. Fx hvis du forelsker dig i en dreng så kan det være du vil kalde dig for biseksuel.

Som du selv siger så kan man tage det som det kommer.

Du for lige et link hvor du kan læse mere om seksualitet her

Hvad angår din veninde spørg du om du er forelsket.

Jeg kan jo ikke fortælle dig hvad du føler men jeg er ikke i tvivl om at hun betyder meget for dig. Det lyder også til at du betyder meget for hende

En ting du måske kan prøve for at afklarer din følelser er, at forstille dig jer i et forhold og se hvordan du har det med det

Hvis du har mod på det kan du jo prøve at snakke med hende om hvordan du har det

Hvis i har nogle fælles venner/veninder kan du måske for dem til at hjælp dig med at finde ud om hun har følelser for dig.

Du kan også få rådgivning på denne side her de kan hjælp med kærlighed

Håber mit svar kan hjælp dig. Du virker som en modig og eftertænksom pige så jeg er overbevist om du nok skal finde dig selv. Bare husk på at det ikke behøver at være lige nu. Jeg håber dig og din veninde bliver ved med at have det godt sammen enten som kærester eller som veninder.

Jeg er også stor fan af serien The 100 Lexa og Clarke er et virklig godt par. Jeg kan dog bedst lide Monty og Harper 🙂

Du er altid velkommen til at kontakte os en anden gang. Enten her i Brevkassen eller på telefonen på 116111.

Kærlig hilsen

BørneTelefonen

læs og giv råd til at springe ud

Vil du gerne fortælle din familie og venner om din seksuelle orientering?

Her kan du få andre børns gode råd til, hvordan du kan gøre det. Du kan også dele dine egne oplevelser og gode råd.

få flere gode råd og viden om seksuel orientering

Er jeg homoseksuel? biseksuel? Aseksuel? Og hvornår er man overhoved sikker? Det er spørgsmål, som vi oplever, fylder meget på BørneTelefonen.

Der findes ikke noget rigtigt eller forkert svar. Det kan være meget forskelligt, hvordan man mærker sin seksuelle orientering. Nogle oplever også, at deres seksualitet ændrer sig flere gange i livet. Det handler om, hvad du føler dig tryg og godt tilpas med.

Her kan du teste din viden om seksuelle orienteringer, få andre børn og unges gode råd til at springe ud, og få hjælp til hvordan du kan blive mere tryg ved din seksualitet